ریحان چت – چت ریحان – چت روم ریحان – چت فارسی – ایران چت

ریحان چت یکی از چت روم های ایرانی و فارسی زبانان است این چت روم با امکانات پیشرفته و قدیمی بودن سایت از نظر کاربران اینترنت جایگاهی مناسب را برای خود کسب کرده است همراهان گرامی سایت میهن چت میتوانند از فرم سمت راست صفحه یا از لینک زیر برای ورود اقدام کنند.

جهت ورود به چت روم اینجا کلیک کنید

ایران چت

ریحان چت - چت ریحان - چت روم ریحان - چت فارسی - ایران چت - چت روم - چت
ریحان چت – نازنین چت – چت فارسی – میهن چت – ریحان چت

نیروگاه هسته‌ ای بوشهر یکی از نیروگاه‌ های ایران و اولین نیروگاه هسته‌ ای ایران از نوع رآکتور آب فشرده مدل وی وی ای آر VVER با ظرفیت تولید ۱۰۰۰ مگاوات است.

شرکت روسی اتم‌ ستروی‌ اکسپورت پیمانکار اصلی این نیروگاه است مراحل ساخت پرشین چت این نیروگاه در فضای سیاسی منحصربفردی انجام شده‌است.

ساخت این نیروگاه در سال ۱۳۵۴ با دستور مستقیم محمدرضا شاه پهلوی توسط یک چت شرکت‌ های آلمانی آغاز شد و قرار بر این بود که تا پایان ۱۳۶۴ این نیروگاه به بهره‌ برداری برسد. پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ ساخت آن به‌ طور کامل متوقف شد.

بالاخره در سال ۱۳۷۴ قراردادی میان ایران و روسیه برای تکمیل آن به امضاء کاتالیا چت رسید تکمیل نیروگاه تا شهریور ۱۳۹۰ طول کشید در این سال نیروگاه بوشهر تولید برق را آغاز کرده و با توان ۷۰۰ مگاوات فعالیت می‌کند.

نیروگاه بوشهر نخستین و تنها نیروگاه هسته‌ ای غیرنظامی تولید انرژی در خاورمیانه است پیش از این سه نیروگاه تحقیقاتی در ایران دو تا در عراق دو تا در اسرائیل و یکی در سوریه ساخته شده بود میهن اما نیروگاه تولید انرژی در منطقه وجود ندارد.

بر اساس قرارداد سازمان انرژی اتمی ایران و روسیه ریحان چت تأمین سوخت آن با روسیه است و پسماند اتمی آن نیز به روسیه بازمیگردد و مسئولیت اداره آن بر عهده پرسنل متخصص ایرانی است که به زبان روسی تسلط کامل دارند البته مشاورین آن‌ ها روس هستند.

ریحان چت - فارسی چت - چت روم ریحان - چت - چتروم - میهن چت - پرشین چت - ناز چت
ریحان چت یکی از زیباترین و با کیفیت ترین و امن ترین چت روم فارسی های ایران

در زمان محمدرضا شاه پهلوی کرمانشاه چت سال ۱۳۵۵ و ۲ سال ریحان چت بعد از تأسیس سازمان انرژی اتمی ایران  این سازمان با بخش تکنولوژی و تحقیقات سازمان انرژی اتمی آلمان غربی موافقتنامه‌ ای برای همکاری‌ های بلند مدت امضاء کرد نازی چت و در پی آن شرکت کرافت ورک یونیون یکی از شرکت‌ های وابسته به زیمنس آلمان ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی هر یک به توان اسمی ۱۲۹۳ مگاوات و توان خالص ۱۱۹۶ مگاوات را در بوشهر برعهده گرفت.

ریحان چت – چت ریحان – چت روم ریحان – چت فارسی – ایران چت – فارسی چت – چت ایران

ریحان چت  اما در سال ۱۳۵۷ در شرایطی که حدود ۷۵ درصد از واحد اول و ۶۰ درصد واحد دوم نیروگاه ساخته شده بود با پیروزی انقلاب اسلامی ایران طرف آلمانی کار بر روی پروژه را متوقف کرد آلمانی‌ها این دلایل را برای توقف پروژه برمی‌شمردند

  • عدم ثبات سیاسیِ منطقه
  • نگرانی از استفادهٔ نظامی از نیروگاه توسط حکومت نوِ مخالف غرب
  • پرداخت‌های مالی از طرف ایرانی‌ها عقب افتاده بودند.
  • یلدا چت

دولت ایران از ریحان چت شرکت آلمانی در دادگاه داوری بین‌المللی شکایت کرد عضویت در میهن چت براساس رأی ۱۳ مارس ۱۹۸۲ دادگاه بین‌المللی مقرر شد کلیه قطعات و دستگاه‌ های ساخته شده دو نیروگاه بوشهر تا آن زمان به اضافه نیمی از سوخت هسته‌ ای به مالکیت ایران درآید و پیمانکار موظف شد که این قطعات را به صورت تحویل در بندر بوشهر به ایران تحویل دهد.

در سال۱۳۵۷ با پیروزی انقلاب عملیات ساخت این نیروگاه‌ ها از جانب کشورهای غربی متوقف شد فلش چت و حکومت جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب با ساخت نیروگاه و پروژه هسته‌ ای مخالف بود شما چت و در طول جنگ ایران و عراق تأسیسات موجود چندین بار مورد حمله هوایی عراق قرار گرفت ناز چت که در اثر آن آسیب‌ هایی به تجهیزات و ساختمان‌ های موجود وارد شد.

ریحان چت - چت ریحان - چت روم ریحان - چت فارسی - ایران چت
ریحان چت – میهن چت

در دهه ۶۰ بار دیگر کار در نیروگاه ریحان چت بوشهر از سر گرفته شد میهن باران چت اما همزمان با حضور کارشناسان آلمانی در نیروگاه حمله موشکی عراق به بخشی از ساختمان ریحان چت نیروگاه بوشهر آلمان ریحان چت را از ادامه پروژه منصرف کرد.

در اوایل سال ۱۳۶۸ با سفر علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور وقت به روسیه موافقتنامه همکاری هسته‌ ای میان دو کشور تدوین شد چت فارسی و متعاقب آن در ۲۴ اوت سال ۱۹۹۲ ۲ شهریور ۱۳۷۱ موافقتنامه چت روم مشهد کاملی از همکاری‌ های هسته‌ ای ایران و روسیه امضاء شد.

 در نوامبر ۱۹۹۴ قرارداد تکمیل واحد اول نیروگاه بوشهر ایران و روسیه به امضاء رسید به موجب این قرارداد مقرر شد ساخت نیروگاه تا پایان ۲۰۰۰ به پایان برسد.

 این قرارداد در ژانویه ۱۹۹۶ میان سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت اتم‌استروی‌ مهسان چت اکسپورت روسیه از شرکت‌های تابعه روس‌اتم اعتبار اجرایی پیدا کرد.

چت روم – چتروم – چت فارسی – میهن چت – پرشین چت

 طرف روس متعهد شد تا سال ۲۰۰۰ ساخت نیروگاه را به پایان برساند همچنین ایران متعهد شده‌ است پسماند سوخت نیروگاه هسته‌ای بوشهر را به روسیه بازگرداند. عسل چت ریحان چت
مبلغ کل قرارداد در این پروژه در ابتدا یک میلیارد و دویست میلیون دلار بود چت روم فارسی که با گذشت زمان و تجدید نظرها مبلغ این قرارداد ده درصد افزایش داشته‌ است سوخت نیروگاه بوشهر نیز ۵۲ میلیون دلار به انضمام کل هزینه‌ های حمل تا محل ساختگاه پیش‌ بینی شده بود.

سازمان انرژی اتمی ایران مدعی شد این نیروگاه در روز چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۷ پیش‌راه‌ اندازی میگردد.

در ۷ اسفند ۱۳۸۷ و بعد از پیش راه‌ اندازی نیروگاه محمد سعیدی معاون بین‌الملل سازمان انرژی اتمی ایران گفت

ما تمام این تست‌ها را انجام میدهیم و گلستان چت بعد ریحان چت از آن وارد مرحله راه‌ اندازی میشویم.

غلامرضا آقازاده رئیس وقت سازمان انرژی اتمی ایران نیز گفت

هیچ مشکلی برای راه‌ اندازی نهایی این نیروگاه وجود ندارد.

اهواز چت

چت روم ریحان - ریحان چت - چتروم - چت - چت فارسی - فارسی چت
چت روم ریحان – ریحان چت – میهن چت – فارسی چت – چت – چت روم

ژنراتور نیروگاه هسته‌ ای بوشهر از نوع سنکرون ریحان چت سه فاز میباشد سیستم خنک‌ کنندگی زاهدان چت در استاتور آب و در روتور و هسته استاتور آن نیز هیدروژن است قدرت خروجی آن ۱۰۰۰ مگاوات و دارای دو قطب است ولتاژ خروجی استاتور آن نیز ۲۷ کیلوولت می‌باشد.

نیروگاه هسته‌ ای بوشهر دارای دو پست ۲۳۰ کیلوولت و ۴۰۰ کیلوولت میباشد اول چت پست ۴۰۰ کیلوولت از طریق دو خط به پست چغادک و شبکه سراسری متصل می‌شود باران چت و اتصال پست ۲۳۰ کیلوولت به شبکه سراسری توسط دو خط و از طریق پست بوشهر صورت میپذیرد.

http://mihanw.ir/

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی از بستن قرارداد با اتم‌استروی‌اکسپورت روسیه پاییز چت و صنایع آذرآب اراک برای ساخت ۲ نیروگاه دیگر در بوشهر خبر داد و گفت پس از ساخت این نیروگاه‌ ها در مجموع میتوانیم سالیانه ۲۲ میلیون بشکه نفت صرفه جویی داشته باشیم ریحان چت

ریحان چت یکی از (ریحان چت) چت روم های قدیمی میباشد چت پرشین که هم اکنون یکی از بخش های سایت میهن چت نیز میباشد دوستان عزیز با کلیک کردن بر روی لینک زیر میتوانند نام خود را وارد کرده و وارد چت روم شوند.

چت روم شلوغ