شیرین چت – چت روم شیرین – چت شیرین – چت فارسی – ایران چت

شیرین چت بهرین انتخاب برای هر ایرانی همراهان گرامی وب سایت میهن چت میتوانند با استفاده از فرم سمت راست صفحه یا با استفاده از لینک زیر وارد چت روم شوند همچنین چت روم دارای نظارت شبانه روزی میباشد و دارای محیطی سالم و با نشاط میباشد.

جهت ورود به چت روم اینجا کلیک کنید

http://mihanw.ir/

مصر باستان به تمدنی در شمال شرقی آفریقا در درهٔ شیرین چت رود نیل گفته می‌شود که در دورهٔ زمانی میان ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد تا زمان تسخیر مصر بدست اسکندر مقدونی وجود داشت.

تمدن مصر باستان نمونه‌ ای از شاهنشاهی‌ های بناشده بر اصل آبیاری است به فرمانروایان مصر باستان فرعون گفته میشد.

تمدن مصر باستان در سال ۳۱۴۰ پیش از میلاد یعنی زمانی شیرین چت که دو قلمروی مصر سفلی و مصر علیا تحت پادشاهی نخستین فرعون به نام نارمر که برخی او را منس می‌نامند، به وحدت سیاسی رسیدند شکل گرفت.

مصر باستان در دوره دراز تمدن خود چندین بار زیر فرمانروایی نیروهای بیگانه از جمله ایرانیان هخامنشی نیز درآمد.

کشاورزی تغییرات عمده‌ ای را در جامعه مصر به وجود آورد هنگامی که اغلب مصری‌ها کماکان در کشتزارها کار میکردند بعضی از آن‌ها برای نمونه سفالگر شدند بافندگان شیرین چت الیاف کتانی میریسیدند و از آن‌ها پارچه‌ های کتانی میبافتند.

بیشتر مصری‌ها به قبیله‌ ای تعلق داشتند و هر دهکده‌ای در یکی از چند منطقه مستقل جای میگرفت مناطق مقتدرتر یا جذب مناطق ضعیف‌ تر از طریق جنگ و گاهی ازدواج پیشرفت میکردند تا سرانجام مصر تنها از دو پادشاهی تشکیل شد

مصر سفلی که در ناحیه دلتای نیل قرار داشت و پایتخت آن بیوتو در غرب دلتا بود، و مصر علیا مهسان چت که شامل سرزمین‌های دره نیل می‌شد که از دلتا تا نخستین آبشار نیل نزدیک به آسوان در جنوب مصر گسترده بود.

پایتخت مصر علیا، نخب بود که در محل الکب امروزی قرار داشت. شیرین چت صدها سال این دو سلطنت در کنار هم قرار داشتند و با یگان شدن این دو روزگار عظمت مصر آغاز شد.

شیرین چت - چت - چت روم - چت شیرین - فارسی  چت - میهن چت - چت میهن
شیرین چت – چت – چت روم – چت شیرین – فارسی چت – میهن چت – چت میهن – نازنین چت

در سال ۳۱۰۰ پیش از میلاد فرمان روای محلی به نام منس همراه با سپاهیانش از مصر شیرین چت علیا جایی که بر استان هشتم آن فرمانروایی داشت خارج شد و به سوی شمال لشکر کشید شهرهای بسیاری را به تصرف درآورد و به دلتای نیل وارد شد سپاه منس اشراف و بلندپایگانی را که در مقابلشان شیرین چت مقاومت میکردند گردن زدند و به این ترتیب مصر سفلی مغلوب شد.

منس در مقام فرمانروای سراسر مصر اجازه داشت که تاج سفید مصر شیرین چت علیا و همچنین تاج سرخ مصر سفلی را بر سر گذارد او هر دو تاج را در هم آمیخت و پشنت را ابداع کرد، که تاجی جدید بود و بخش بالایی و سفید این تاج در بخش کوتاه و سرخ پایینی قرار می‌گرفت کرکس مصر علیا و مار کبرای مصر سفلی نیز هر دو با هم جانوران نمادین این پادشاهی یکپارچه شدند.

منس پس از تصرف مصر سفلی به دنبال هیچ فتح و کشورگشایی دیگری نرفت و قلمرو تکه‌ تکه شده مصر آن زمان را به صورتی یکپارچه درآورد منس در برابر بیابان‌ نشینان صحرای سینا نوبی‌ های سیاه‌پوست منطقه جنوب و لیبیایی‌های مزاحم غرب از سرزمینش پاسداری کرد و به این ترتیب نخستین حکومت را در جهان بنا نهاد که قدرتی مرکزی آن را راهبری میکرد.

منس با بنا نهادن پایتختی جدید به یکپارچگی دو بخش شمالی و جنوبی شیرین چت این سرزمین قطعیت بخشید او در فاصله‌ای نه چندان دور از راس دلتای نیل، جایی که مصر علیا و مصر سفلی به یکدیگر مربوط می‌شوند تقریباً در جنوب قاهره امروزی منطقه‌ای را برای پایتختی جدید ایجاد کرد منس شیرین چت این شهر را انیب حدج به معنی دیوارهای سفید نامید. این پایتخت نوعی دژ بود.

شیرین چت – چت روم شیرین – چت فارسی – چت روم شیرین گپ

آغاز شکل‌ گیری حکومت‌های قدرتمند در مصر به صورت یک فرمانروایی چت روم همدان یکپارچه نبود بلکه در دهه‌ های پایانی منتهی به هزاره سوم پیش از میلاد مصر توسط حاکمان محلی در دو بخش جنوبی و شمالی اداره میشد با آمدن شاهی به نام منس مصر برای نخستین بار یکپارچه می‌شود و دودمان یکم شکل میگیرد.

 بنا به نوشته‌ های مان‌ تو پایتخت مصر در این هنگام شهر تینیس بود که امروزه هنوز پیدا نشده‌ است از آنجا که هیچ مدرکی از وجود شاهی به نام منس یافت نشده‌ است برخی مصرشناسان بر این باورند که این شاه افسانه‌ ای می‌بایست همان نارمر بوده باشد که در لوحه معروف خود در حالی به تصویر کشیده شده‌ است که دو مصر را یکپارچه کرده  نارمر از شهر ابیدوس در مصر علیا به پا خاست.

 به باور تاریخ‌ دانان تاریخ مصر باستان از این نقطه آغاز شد و تا سده چهارم پیش از میلاد که این سرزمین به دست اسکندر مقدونی فتح شد ۳۱ دودمان یا خاندان پادشاهی بر آن فرمان روایی کردند.

چتروم - چت - عسل چت - فارسی چت - میهن چت - چت به چت - چت باران
عسل چت – چت عسل – شیرین چت – چتروم – چت – فارسی چت – چت فارسی

سامانه حکومتی مصر در سه دودمان نخست پایه‌ ریزی شد و روش‌های حکومت‌ داری شاهان این دودمان‌ ها بنیان چگونگی فرمانروایی در کشور مصر در هزاره‌ های پس از آن را ساختند.

افزایش قدرت و ثروت فرعون‌ های این دوره را میتوان در مصطبه‌ های مهمان چت ساخته شده توسط آنان مشاهده کرد بناهایی که در دو دوره آغازین دودمانی و پیش‌ دودمانی از سوی فرعون و نیز طبقه بالای جامعه به عنوان آرامگاه مورد استفاده قرار میگرفتند.

تا پایان دوره آغازین دودمانی رشد ساختارهای اشرافی‌ گونه در جامعه مصر به همراه قدرت گرفتن فرمان روایان محلی باعث افزایش ثروت ملی و داد و ستد با کشورهای خارجی شد داد و ستد هایی که اغلب زیر نظر خانواده‌ های پرنفوذ و به منظور فراهم کردن بهترین ابزارها برای ساخت آرامگاه از منابع گوناگون انجام میشدند.

مِصر به فارسی باستان مودرایهبا نام رسمی جمهوری عربی مصر شیرین چت کشوری در شمال شرقی قاره آفریقا است و شبه جزیره سینا هم که در قاره آسیا قرار گرفته بخشی از قلمرو این کشور است.

مصر در جنوب دریای مدیترانه و غرب دریای سرخ قرار داشته و از غرب با لیبی از جنوب با سودان و از سوی شبه جزیره سینا با اسرائیل و در نوار غزه با فلسطین مرز زمینی دارد. شیرین چت

مصر پرجمعیت‌ ترین کشور در خاورمیانه و بعد از نیجریه و اتیوپی سومین کشور پرجمعیت در قاره آفریقا است  اکثر جمعیت ۹۸ میلیون نفری آن در کنار رود نیل زندگی میکنند.

کرانه‌های رود نیل منطقه‌ ای است که ۴۰ هزار کیلومتر مربع یعنی حدود یک بیست و پنجم این کشور و تنها زمین‌ های بارور آن را تشکیل می‌دهد. بخش عمدهٔ این کشور که در مجموع ۱ میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد از بیابان تشکیل شده و جمعیت پراکنده‌ ای را در خود جای داده‌ است.

حدود نیمی از جمعیت مصر شهرنشین هستند که بیشتر آنان در دو شهر بزرگ قاهره و اسکندریه دیگر شهرهای دلتای رود نیل و حومه آن‌ها زندگی میکنند.

شیرین چت مصر یکی از قدیمی‌ ترین تمدن‌های بشری بوده و آثار باستانی متعدد موجود در این کشور که مهم‌ ترین آن‌ها اهرام سه‌ گانه است گردشگران زیادی را جذب این کشور می‌کند.

حدود ۱۲ درصد نیروی کار مصر در بخش گردشگری و شهرهای تفریحی ساحل دریای سرخ فعالیت دارند. اقتصاد مصر یکی از متنوع‌ترین منابع درآمدی را در کشورهای خاورمیانه داراست و بخش‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت و خدمات هر یک به نسبتی تقریباً مساوی در تولید داخلی این کشور سهم دارند.

مصر در سال ۱۹۵۲ با کودتای بدون خون‌ریزی افسران جوان ارتش علیه ملک فاروق پادشاه کشور صاحب حکومت جمهوری شد.

 انقلاب سال ۲۰۱۱ مصر به حکومت سی ساله حسنی مبارک در شیرین چت این کشور پایان داد و قانون اساسی جدیدی در این کشور تدوین شد.

پس از استعفای حسنی مبارک قدرت در اختیار شورای عالی نظامی مصر به رهبری فرمانده ارتش محمد حسین طنطاوی بود و دولت منتخب این شورا اداره کشور را برعهده داشت اما در جریان انتخابات ریاست جمهوری مصر در هفده ژوئن ۲۰۱۲ محمد مرسی به عنوان رئیس‌ جمهور انتخاب شد.

او چهارمین رئیس‌ جمهور مصر و اولین رئیس‌جمهور انقلاب مصر بود که در شبانگاه سوم ژوئیه ۲۰۱۳ در جریان کودتای ۲۰۱۳ مصر به وسیله ارتش از کار برکنار شده و عدلی منصور رئیس دادگاه قانون اساسی مصر به عنوان رئیس‌جمهور دولت انتقالی برای برگزاری انتخابات زودهنگام تعیین شد.

شیرین چت - میهن چت - چت شیرین - فارسی چت - چت فارسی - چت - چت روم - ایران چت
شیرین چت – میهن چت – چت شیرین – فارسی چت – چت فارسی – چت – چت روم – روال چت

چندی بعد منصور حازم الببلاوی را به عنوان نخست‌وزیر دولت موقت برای تشکیل کابینه معرفی نمود در انتخابات جدید مصر که یازده ماه پس از سرنگونی محمد مرسی برگزار شد عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع سابق مصر به عنوان رئیس‌ جمهور جدید مصر برگزیده شد. شیرین چت

مصر از دیدگاه سیاسی و فرهنگی یکی از مهم‌ ترین کشورها در جهان عرب و خاورمیانه‌ است از چهره‌ های شاخص علم و فرهنگ مصر میتوان به احمد حسن زویل شیرین چت برندهٔ جایزه نوبل شیمی و نجیب محفوظ برنده جایزه نوبل ادبیات اشاره کرد همچنین تعداد زیادی شهروند مصری به ریاست سازمان‌ های بین‌المللی ملی و منطقه‌ ای رسیده‌اند همچون پطرس غالی دبیرکل سازمان ملل متحد از ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷، محمد البرادعی دبیرکل آژانس بین‌المللی اتمی عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب و غیره؛ دانشگاه الازهر مهم‌ترین مرکز مذهبی جهان اسلام در این کشور قرار دارد.

تمدن در منطقه کنونی مصر که در کناره رود نیل شکل گرفته در زمره کهن‌ ترین تمدن‌ها به‌ شمار میآید که از حدود ۴ هزار سال پیش از میلاد موجود است.

مصر باستان سرزمین فراعنه بود و آثار تاریخی برجسته‌ ای شیرین چت چون اهرام سه‌ گانه و نیایشگاه بزرگ را از آن دوران به یادگار دارد. در اسطوره‌ های سامی محل برآمدن پیامبرانی مانند یوسف و موسی را در همان دوران و در سرزمین مصر آورده‌ اند.

دولت قدیم مصر در سال ۵۲۴ ق. م به دست ایرانیان سقوط کرد شیرین چت این کشور در روزگار هخامنشی و همچنین در دوران ساسانی در عهد خسرو پرویز و به مدت ده سال بخشی از شاهنشاهی ایران بود.

حضور هخامنشیان در مصر به دوران کمبوجیه پسر کوروش بازمیگردد او در سال ۵۲۵ پیش از میلاد در لشکرکشی به مصر توانست مقابل فرعون پسامتیخ سوم از دودمان بیست شیرین چت و ششم فراعنه مصر پیروز شود و آن کشور را به یکی از ساتراپی‌های هخامنشی تبدیل کند این ساتراپی قسمتی از کشور لیبی را نیز شامل می‌شد.

در سال ۳۳۲ ق. م اسکندر این سرزمین را تصرف نمود و تا سال بعد دودمان بطلمیوسیان که از جانشینان اسکندر بودند، بر آن حکمفرما بودند.

در سال ۶۴۱ میلادی ۱۹ هجری قمری در زمان خلیفه دوم عمر عرب‌ های مسلمان این کشور را تسخیر کردند مصریان که از تسلط سیاسی و فرهنگی بیزانسی‌ها ناخورسند بودند هنگام ورود اعراب در برابر آن‌ها ایستادگی نکردند و والیان مصر که از طرف خلفا برای اداره مصر اعزام می‌شدند با اهل ذمه و به ویژه ساکنان اصلی مصر یعنی قبطیان بر اساس عهدنامه‌ ها و پیمان‌ها رفتار میکردند.

شرایط پیمان‌ ها به گونه‌ ای بود که موجب استحکام روابط اعراب فاتح با بومیان مصر میشد پس از فتح مصر تعداد زیادی عرب و مسلمان به این سرزمین وارد شدند.

با آمدن قبایل عربی به مصر و افزایش تماس دو گروه مسلمان و قبطی زمینه‌ های پذیرش زبان و فرهنگ عربی در مصر فراهم شد شماری از مصری‌ها تا پایان حکومت سفیانیان مسلمان و عرب شده بودند اما این روند در دوره‌ های بعدی و طی دو قرن پس از اسلام رفته رفته و تدریجی صورت گرفت تا سرانجام مصر یک مملکت عربی شد.

روند عربی شدن زبان مصریان چندی به طول انجامید و کاربرد زبان عربی در این منطقه از سده نهم میلادی به این‌سو شدت گرفت.

سیاست فرمانروایان عرب حاکم بر مصر این بود که با وجود ناآشنا بودن مردم مصر با زبان عربی این فرمانروایان از همان آغاز تمامی نوشته‌ های رسمی را به عربی صادر کردند. این حاکمان ولی علاقه زیادی به مسلمان کردن مردم مصر نشان نمی‌دادند.

با این حال مسلمان شدن مردم مصر با عرب‌زبان شدن آن‌ ها شیرین چت همراه نبود و اسلامی‌ سازی مصر سده‌ ها پس از عرب‌ زبان شدن آن‌ها به انجام رسید با این‌ که زبان عربی از سده نهم میلادی در مصر گسترش یافت دین اسلام تنها در سده چهاردهم تبدیل به دین اکثریت مصریان شد.

مصر همواره از سرزمین‌ های مهم برای حکومت اسلامی بوده و تا سال ۱۵۱۷ میلادی که دولت عثمانی بر مصر تسلط یافت در دست خلفای اموی و عباسی و فاطمی بود.

در سال ۱۷۹۸ ناپلئون به مصر لشکر کشید و در سال ۱۸۰۵ میلادی محمدعلی پاشا از طرف دولت عثمانی حاکم آنجا شده و دودمان جدید مصر را تشکیل داد.

مصر در سال ۱۹۴۵ به عضویت سازمان ملل متحد درآمد در سال ۱۹۵۶ جمال عبدالناصر به ریاست جمهوری فرانسه به مصر حمله کردند اما با پشتیبانی شوروی پیشین و بی‌طرفی آمریکا بدون نتیجه خاتمه یافت در طی سال‌ های بعد دو جنگ دیگر نیز بین مصر و دیگر کشورهای عربی با اسرائیل رخ داد. ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳

ورود به شیرین چت – ادرس جدید شیرین چت – چت روم شیرین – شیرین گپ

برای مدت‌ها مصر تحت‌ الحمایه بریتانیای کبیر بود ولی پس از جنگ جهانی اول بر اثر فشار مردم استقلال مصر را اعلام کرد در جنگ جهانی دوم طی سال‌های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۳ با اینکه مصر بیطرفی خود را اعلام کرده بود اما سرزمین‌ های غربی آن در حاشیه دریای مدیترانه از صحنه نبرد های سنگین بین ارتش آلمان و ارتش بریتانیا بود و با آنکه آلمانی‌ ها فاصله چندانی با کانال سوئز نداشتند اما در منطقه‌ ای به نام العلمین شکست خوردند و همین شکست نقطه آغاز شکست‌ های دیگر آن‌ها شد.

در سال ۲۰۱۱ طی انقلابی حسنی مبارک رئیس‌ جمهور این کشور برکنار شد و محمد مرسی با انتخابات جایگزین او شد.

در سال ۲۰۱۳ ارتش در راستای اعتراضات مردمی علیه محمد مرسی کودتا کرد و دولت وی را سرنگون نمود در انتخاباتی که چند ماه بعد برگزار شد، عبدالفتاح سیسی به عنوان رئیس‌ جمهور مصر انتخاب شد.

نام مصر از ریشه سامی است و با نام‌های دیگر زبان‌های سامی شیرین چت برای مصر از جمله میتزراییم عبری هم‌ ریشه است.

نام مصر به معنی دو تنگه است و به جدایی میان دو دودمان بخش‌های شمالی و جنوبی مصر اشاره دارد واژهٔ مصر در اصل خود معانی شهر، تمدن، کلان‌شهر زمین و مرز هم می‌داده‌است.

مصر سرزمین و کشوری است در شمال و شمال شرقی قاره آفریقا که مساحت آن ۱٬۰۱۰٬۴۰۸ کیلومتر مربع بوده و از دیدگاه وسعت بیست و هشتمین کشور جهان محسوب میگردد.

در شمال مصر دریای مدیترانه و در شرق آن دریای سرخ قرار دارد از سمت جنوب با سودان و از سوی غرب با کشور لیبی همسایه‌است.

البته از ناحیه صحرای سینا به اسرائیل نیز مرتبط میباشد پایتخت مصر شهر قاهره است و از دیگر شهرهای مهم آن می‌توان به اسکندریه اسوان، جیزه، فیوم و پورت سعید اشاره کرد. شهرهایی مانند سلوم بردیا سیدی برانی مطروح و العلمین نیز به سبب وقایعی که طی جنگ جهانی دوم در آن‌ها به وقوع پیوست مشهور گشته‌اند.

در شرق و شمال شرقی این کشور شبه جزیره‌ ای است که شبه شیرین چت جزیره سینا خوانده میشود و تا پیش از سده نوزدهم در قسمتی به خاک مصر پیوسته بود.

پرشین چت یکی از قدیمی ترین چت فارسی های ایرانی - میهن چت - چت - چت فارسی
پرشین چت – ریحان چت – میهن چت – فارسی چت – چت – چت روم – ناز چت

اما در سده بیستم کانالی حفر کردند که آن را از خاک مصر جدا کرد و دریای سرخ را به دریای مدیترانه پیوند داد.

نام آن کانال سوئز است که ۱۶۸ کیلومتر طول دارد و چون مسیر ارتباطی بناب چت میان سه قاره اروپا آسیا و آفریقا می‌باشد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سرزمین مصر به سه قسمت تقسیم می‌شود

۱ صحرای شرقی یا عربی ۲ شبه جزیره سینا و زمین‌های نیل ۳ صحرای غربی

مصر آخرین کشوری است که رود نیل از آن میگذرد و سپس به دریای مدیترانه می‌ریزد به این خاطر در محل پیوستن آن به دریا دلتای نیل بوجود آمده که سرزمین اصلی کشاورزی این کشور است.

در اطراف این رود نیز کشاورزی رونق بسیار دارد به‌ طوری‌که تنها نقاط آباد مصر سواحل نیل میباشد.

جمال عبد الناصر ۱۵ ژانویه ۱۹۱۸ میلادی – ۲۸ سپتامبر ۱۹۷۰ از ۱۹۵۴ تا تاریخ مرگش سال ۱۹۷۰ رهبر مصر بود.

جمال عبدالناصر به لحاظ روحیه ناسیونالیستی خود در بین عرب‌ها مشهور می‌باشد نهضت پان‌عربیسم ناصر که بعد از او پایه گذارشد در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ طرفداران زیادی داشت و هنوز هم بعد از سال‌ها از مرگ او بین عرب‌های طرفدار دارد.

از اقدامات مهم سیاسی او میتوان به جنگ شش روزه عرب‌ ها و اسرائیل و توافقنامه کانال سوئز نام برد جمال عبد الناصر بر اثر سکته قلبی مرد.

وی یکی از کسانی بود که نام خلیج فارس را به نام عربی خواند و دستور داد تا در تمام مدارس و ادارات مصر از عنوان خلیج عربی استفاده کنند و در نقشه‌ های چاپ آن کشور از این نام استفاده شود.

محمد انور السادات سیاست‌ مدار و نظامی مصری و برنده جایزه صلح نوبل سومین رئیس‌ جمهوری مصر بود وی سمت رئیس‌ جمهوری کشور مصر را از تاریخ ۱۵ اکتبر ۱۹۷۰ تا روز به قتل رسیدنش به دست جهاد اسلامی در تاریخ ۶ اکتبر ۱۹۸۱ به عهده داشت.

مُحَمَّد حسنی سید مبارَک زاده ۴ مه ۱۹۲۸ از ۱۴ اکتبر ۱۹۸۱ تا فوریه ۲۰۱۱ ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ چهارمین رئیس‌ جمهوری جمهوری عربی مصر بود.

مبارک پس از ترقی در نیروی هوایی مصر تا مقام نایب رئیس‌جمهور بالا رفت و پس از ترور انور سادات در ۶ اکتبر ۱۹۸۱ به ریاست جمهوری رسید.

طبق قانون سال ۱۹۷۱ مصر مبارک کنترل کامل کشور را بر عهده داشت و قبل از قیام مردم مصر به عنوان رئیس‌ جمهور مصر از قدرتمندترین حاکمان منطقه به‌ شمار می‌رفت.

اما در پی اعتراضات گسترده مردم مصر؛ حسنی مبارک در تاریخ ۱۱ فوریه ۲۰۱۱ ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ از ریاست جمهوری مصر استعفا داد حکومت را به ارتش واگذار کرد و به شرم الشیخ رفت.

ققنوس چت
ققنوس چت – چت فارسی – میهن چت

محمد مرسی رئیس حزب آزادی و عدالت از احزاب شیرین چت اخوان المسلمین است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۱۷ ژوئن ۲۰۱۲ پیروز گردید. او به عنوان نخستین رئیس‌ جمهور پس از انقلاب مصر و پنجمین رئیس‌جمهور دائمی مصر بوده‌ است.

در ژوئن ۲۰۱۳ موج جدیدی از اعتراضات در مصر شکل گرفته و مخالفان در سالگرد تحلیف مرسی خواستار کناره‌گیری مرسی از قدرت شدند. با شکل‌گیری اعتراضات محمد البرادعی رهبری مخالفان را در دست گرفته و چند تن از اعضای کابینه مرسی از جمله نخست‌وزیر استعفا کردند.

او در سوم ژوئیه ۲۰۱۳ و در نتیجهٔ کودتای ۲۰۱۳ مصر توسط بیانیهٔ جلفا چت مشترک ارتش مصر محمد البرادعی شیخ الازهر و پاپ مسیحیان قبطی مصر از قدرت برکنار شد بیانیه مذکور را عبدالفتاح سیسی قرائت نمود.

ارتش مصر عدلی منصور رئیس دادگاه قانون اساسی مصر شیرین چت را به عنوان سرپرست ریاست جمهوری برای دوره انتقالی معرفی کرد منصور طی چندین روز پس از عزل مرسی حازم الببلاوی را به عنوان نخست‌ وزیر دولت موقت تعیین کرد.

پس از چندین ماه فعالیت دولت موقت عدلی منصور در انتخابات شیرین چت ریاست‌جمهوری مصر ۲۰۱۴ عبدالفتاح سیسی که نقشی کلیدی در کودتای ۲۰۱۳ مصر داشت در رقابت با حمدین صباحی کاسپین چت پیروز شده و رئیس‌ جمهور مصر گردید.

هردوت می‌گوید در میان انواع بشر مردم مصر از همه بیشتر شیرین چت پایبند دین و مذهب بوده‌اند این مردم در طی دوره تاریخ خود از آغاز تاکنون انواع اعتقادات و اعمال مذهبی خود را که فهم آن امروز مشکل است.

در مدتی بیش از سه هزار سال عمل میکردند هر شهری شیرین چت خدایانی جداگانه میپرستیدند آن شهری که معتبرتر می‌شد بر شان خداوندانش افزوده میشد هم‌ اکنون مذهب کشور مصر اسلام تسنن میباشد.

شیرین چت یکی از بهترین چت روم های ایرانی میباشد جهت ورود به این چت روم روی لینک زیر کلیک نمایید.

ایران چت چتروم فارسی