فلش چت – چت روم فلش – چت فلش – چت فارسی – چتروم

چت روم – چت – فارسی چت – فلش چت – میهن چت

چت روم یا گپ سرا یا  چت میهن و فارسی چت  به فضای مجازی ای گفته می‌شود که افراد در آن با هم ارتباط برقرار می‌کنند. نرم‌افزار فلش چت روم یکی از نرم‌افزارهای پرطرفدار برای چت در چت روم‌ها بود که توسط شرکت فلش چت طراحی شده بود. فلش چت از تاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۱۴ چت روم‌های خود را تعطیل کرده‌است و دیگر نسخه های جدیدی در این سایت دیده نمی‌شود همچنین این سایت یکی از بخش های سایت میهن چت میباشد.

جهت ورود به چت روم اینجا کلیک کنید

چت روم‌ به مرور زمان پیشرفته تر شدند و از آن چت روم‌های ابتدایی و ساده تبدیل شدن به چت روم‌هایی با امکانات زیاد که فراتر از چت کردن هستند.چت‌روم‌ها این امکان را به شما می‌دهند که به صورت ناشناس وارد چت شوید بدون اینکه از شما شماره تلفن یا ایمیل بخواند شما میتوانید به صورت ناشناس با افرادی از سرتاسر دنیا چت و تبادل نظر کنید.

فلش چت - چت - چت فارسی - میهن چت - چتروم - پرشین چت
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عکس اهدایی سایت میهن چت

اصطلاح “اتاق چت” یا “چت روم”، عمدتا برای توصیف هر نوع کنفرانس همزمان، گاهی اوقات حتی کنفرانس ناهمزمان استفاده می شود. بنابراین، اصطلاح چت روم میتواند به معنای هر تکنولوژی از چت آنلاین در زمان واقعی و تعامل آنلاین با دیگران (به عنوان مثال، انجمنهای آنلاین) به محیطهای اجتماعی گرافیکی کاملا جامع باشد.استفاده اولیه از یک چت روم برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات از طریق متن با گروهی از کاربران دیگر است.

فلش چت ، چت ، چت روم ، فارسی چت ، چت فارسی ، میهن چت

ادوبی فلش پلیر انگلیسی: Adobe Flash Player فلش چت با عنوان شاک‌ویو فلش به انگلیسی: Shockwave Flash در اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس

 یا به اختصار فلش‌پلیر نرم‌افزاری رایگان برای مشاهده فایل‌های چندرسانه‌ای، اجرای برنامه‌های غنی اینترنتی و ویدئو و صدا و محتوای ایجاد شده بر روی پلت‌فرم ادوبی فلش است.

فلش پلیر می‌تواند در یک مرورگر وب به عنوان فلش چت یکافزونه چت غزل مرورگر یا بر روی دستگاه‌های تلفن همراه پشتیبانی و اجرا شود

 فلش پلیر توسط ماکرومدیا ایجاد شده بود و پس از مالکیت آن توسط ادوبی، در حال حاضر توسط این شرکت در حال توسعه و توسط آن توزیع می‌شود.

فلش پلیر دارای پایگاه گسترده‌ای از کاربران با بیش فلش چت از ۹۰% نفوذ در رایانه های شخصی متصل اینترنت و فرمت رایج برای بازی، انیمیشن، و واسط‌های گرافیکی کاربر تعبیه شده در صفحات وب است. ادوبی ادعا می‌کند که بیش از ۴۰۰ میلیون از کل بیش از ۱ میلیارد دسکتاپ متصل به اینترنت، در ظرف شش هفته پس از انتشار، اقدام به روز رسانی قزوین چت به نسخه جدید فلش پلیر می‌کنند

فلش پلیر را می‌توان به صورت رایگان دریافت کرد و نسخه افزونه آن برای هر مرورگر مطرح وب موجود است.

ادوبی فلش(به انگلیسی Adobe flash یا به اختصار فلش، نرم‌افزاری است برای تولید انواع بازی‌های دو بعدی، فیلم، و برنامه‌های پویای اینترنتی که توسط پخش‌کنندهٔ فلش به انگلیسی:Flash Player اجرا می‌شود

فناوری فلش توسط شرکت ماکرومدیا به انگلیسی Macromedia در دنیای الکسا چت وب بنیان‌گذاری شد که با خریده شدن ماکرو مدیا توسط ادوبی به انگلیسی Adobe با علامت تجاری ادوبی معرفی می‌گردد.

اساس ساختمان پرونده‌های فلش اس‌دبلیواف به انگلیسی SWF به صورت برداری به انگلیسی: Vector-Base است که با زبان اکشن‌اسکریپت محتویات و اشیاء ها به انگلیسی: Object کنترل و دستور دهی می‌شود.

سادگی در کنترل محتویات و اطلاعات، گرافیک بالا و قدرت انعطاف فراوان، استفاده همه گیر آن را موجب شده‌است. گوگل در سال ۲۰۱۷ مدعی شد که تعداد کاربران گوگل کروم که در آن روزانه حداقل یک صفحه که حاوی محتوای فلش از ۸۰ درصد در سال ۲۰۱۴ اکنون به کمتر از ۸ درصد رسیده است

این برنامه بر روی اکثر سیستم عامل‌ها قابلیت نصب را دارد.

برخی از کارشناسان معتقدند استفاده از برنامه‌های ادوبی اشکالاتی نیز می‌تواند داشته باشد به دو دلیل

  1. تحقیقات نشان داده است متأسفانه فلش پلیر یکی از خطرناک‌ترین نرم‌ افزارهای حال حاضر در دنیای اینترنت است چون دارای باگ‌ها یا همان حفرهای امنیتی زیادی است از طرف دیگر شرکت گوگل از ۱۰ شهریور ماه شروع به غیرفعال کردن فلش پلیر به صورت پیش‌فرض در مرورگر معروف خود یعنی کروم کرده‌است.
  2. علاوه بر این فلش پلیر یکی از محبوب‌ترین راه‌ هایی است که افراد مختلف به باج‌ افزار آلوده می‌شوند. همچنین برنامه‌های امنیتی مانند پروژه پروژه تور یا tor نیز به هیچ وجه استفاده از این نرم‌افزار را توصیه نمی‌کنند.
  3. بر همین اساس به صورت خیلی واضح و با توجه به فلش چت تمام شواهد موجود افرو چت آنچه که مسلم است آن است که باید بیخیال استفاده از فلش پلیر شد. شاید گفتن این نکته هم بد نباشد که در این هفته زمانی که شرکت ادوبی یک به روزرسانی برای فلش پلیر منتشر کرد تا بسیاری از حفره‌های امنیتی موجود در این نرم‌افزار را مسدود کند
  4. فلش پلیر پهنای باند اینترنت شما را به هدر می‌خورد با توجه به اینکه همچنان بسیاری از وب‌سایت‌های ایرانی همچنان در دهه ۹۰ میلادی به سر می‌برند و از تبلیغات سنگین فلش استفاده می‌کنند با نصب فلش پلیر در حقیقت شما این امکان را به وب‌سایت‌ های مختلف می‌دهید که تبلیغات مختلف خود را براساس فلش به نمایش بگذارند و اینگونه پهنای باند شما را که بابت آن پول می‌دهید را به هدر بدهند .

کمپانی ادوبی با انتشار بیانه‌ ای رسمی از توقف پشتیبانی از ادوبی فلش تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی خبر داد. اگرچه آینده به HTML5 تعلق دارد اما هنوز هم بسیاری از سایت‌ها از ادوبی فلش استفاده می‌کنند. با این حال شرکت‌های بزرگ می‌خواهند تا پایان سال ۲۰۲۰ استفاده از آن را متوقف کرده و از جایگزین‌ های دیگر استفاده کنند. مایکروسافت به دنبال غیرفعال بمب چت کردن فلش به صورت پیش‌ فرض در Edge است. به علاوه در صورت نصب بودن این پلاگین روی کروم و سافاری مرورگر پیش از اجرای خودکار آن در هر زمان، کاربران را با نمایش پیغامی مطلع می‌کند. به گفته گوگل استفاده روزانه از فلش، از ۸۰ درصد در سال ۲۰۱۴ به ۱۷ درصد در سال ۲۰۱۷ رسیده و روند نزولی آن هم‌چنان ادامه دارد به همین جهت، احتمالا تا سال ۲۰۲۰ کسی متوجه عدم پشتیبانی سازندگان از فلش نخواهد شد

عکس امام خامنه ای اهدایی سایت میهن چت

مجمع‌الجزایر ژاپن کشوری در اقیانوس آرام در آسیای شرقی است، که یکی از قدرت‌های اصلی اقتصادیِ جهان و سومین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید نا خالص داخلی است.۵/۴۷۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۰ به گزارش صندوق بین‌ المللی پول ژاپن یک کشور پادشاهی‌ است که برمبنای قانون اساسی ژاپن اداره می‌شود

ژاپن کشوری کاملا محصور شده در آب است که با مرزهای آبی با کشورهای همدان چت چین، کره جنوبی کره شمالی و روسی همسایه‌ است.

این کشور در پایان جنگ جهانی دوم، تمامی متصرفات فراسوی دریایی خود، از جمله کشور کره را که در آن زمان ۴۵% درصد کل کشور را تشکیل می‌داد از دست داد. وسعت کنونی ژاپن ۳۸۷۰۰۰ کیلومتر مربع است کمتر از ایالت کالیفرنیا در آمریکا تقلیل یافت.

ژاپن با جمعیتی در حدود ۱۲۶ میلیون نفر یازدهمین کشور پرجمعیت جهان است. توکیو پایتخت ژاپن با بالغ بر ۱۳ میلیون نفر جمعیت از بزرگترین و گرانترین پایتخت‌ های جهان است

ژاپنی‌ ها کشورشان را نیپون کوکو خطاب میکنند که به معنی خاستگاه خورشید است. مطالعات باستان‌ شناسی سابقه سکونتانسان در این کشور را از دوران پارینه‌ سنگی پسین می‌داند. ژاپن کشوری کوهستانی‌ است و بیشتر جزایر آن آتشفشانی و بشدتزلزله‌خیز است، آمار نشان میدهد که سالانه حدود ۱۵۰۰ زمین لرزه در ژاپن روی میدهد

کشور ژاپن عضو سازمان ملل متحد، جی۴، جی۸ و APEC است.ژاپن پنجمین بودجه دفاعی جهان را دارد ۶۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ و چهارمین کشور صادرکننده در جهان ۷۶۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ و ششمین کشور بزرگ واردکننده است ۶۳۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰

در جنگ جهانی اول ژاپن از متفقین بود و در جنگ جهانی دوم با متفقین می‌جنگید پایان جنگ جهانی دوم برای ژاپن بسیار تلخ بود آن‌ها پس از جنگی دراز مدت در اقیانوس آرام سرانجام پس از بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی بدون قید و شرط تسلیم شدند برآیند این جنگ خانمان‌ سوز برای ژاپن به اندازه‌ ای وحشتناک بود که بسیاری از تحلیلگران در توصیف آن عبارت به کلی ویران شده را به کار بردند.

 ژاپن پس از اشغال توسط آمریکا با یک برنامه پیگیر توسعه صنعتی به رشد اقتصادی گیلان چت چشم گیری دست یافت و به یکی از بزرگ‌ترین اقتصاد های دنیا و همچنین دومین قدرت صنعتی جهان بدل شد این کشور همچنین از بزرگترین هم‌ پیمانان و شرکای تجاری آمریکا در قاره آسیا است.

ژاپنی‌ها به کشور خود نیهون  می‌گویند نیهون از دو واژهٔ نیچی که به صورت هی نیز تلفظ می‌شود و هُن تشکیل شده‌است.

نیچی یا هی به معنای خورشید و روز است و هن یعنی ریشه و آغاز از آنجا که ژاپن در شرقی‌ترین نقطه قاره کهن و کشور چین قرار داشته تصور میشده که اولین سرزمینی است که خورشید در آن طلوع میکند.

بر این اساس با نام سرزمین آفتاب تابان مشهور شده‌ است در زبان ژاپنی این نامنیپّون  نیز تلفظ می‌شود.

کشور ژاپن در شرق آسیا قرار دارد و به وسیله دریایی با همین نام فلش چت از ساحل شرقی قاره آسیا جدا شده‌ است. 

روسیه چین و جمهوری کره نزدیکترین کشورها به ژاپن هستند مجمع الجزایر ژاپن از چیزی بیش از ۶۸۰۰ جزیره تشکیل شده‌ است بیشتر این جزایر بسیار کوچکند فلش چت و تنها ۳۴۰ جزیره بیش از یک کیلومتر مربع وسعت دارند. 98% مساحت ژاپن از چهار جزیره به نام‌های هوکایدو هونشو، شیکوکو و کیوشو تشکیل شده‌است. یوکوهاما و کوبه از مهم‌ ترین بنادر ژاپن هستند.

از نظر زمین‌ شناسی مجمع الجزایر ژاپن حاصل برخورد تدریجی فلش چت صفحات تشکیل دهنده پوسته زمین فعالیت‌ های آتشفشانی و تغییرات حاصل از خطوط ساحلی اقیانوسی است.۶۸ درصد مساحت کشور ژاپن کوهستانی است.

 کوههای ژاپن از زیباترین جاذبه‌ های طبیعی آن به‌ شمار فلش چت میروند بلندترین قله کوهستانی ژاپن فوجی نام دارد که ارتفاع آن به ۳۷۷۶ متر می‌رسد یک دهم کل آتشفشان‌ های جهان در ژاپن قرار دارند و به همین دلیل از زلزله خیزترین مناطق جهان به‌ شمار میآید. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود دارای ۱۰ رودخانه  بزرگ و ۱۲ دریاچه استارا چت است کشور ژاپن به لحاظ منابع طبیعی مواد معدنی و ثروت‌ های زمینی و زیر زمینی از فقیرترین کشورهای جهان به‌ شمار میآید.

کشور ژاپن به نسبت وسعتش از تراکم جمعیت بسیار بالایی برخوردار است مساحت آن برابر است با ۳% درصد کل مساحت دنیا که به صورت مجموعه‌ ای از جزایر در جهت شمال شرقی جنوب غربی بین ۳۵ تا ۴۵ درجه عرض شمالی گسترده شده و به شکل یک کمان در میان اقیانوس کبیر و دریای ژاپن محصور مانده‌ است.

فلش چت - چت فارسی - میهن چت - چت روم قدیمی  - فارسی چت - چت فارسی
فلش چت – چت فارسی – میهن چت – چت روم قدیمی – فارسی چت – چت فارسی

وسعت ژاپن تقریباً به اندازه مساحت فنلاند 338000 کیلومتر مربع یا پاراگوئه  406000 کیلومتر مربع است در مقام مقایسه به‌ طور تقریبی کشور ژاپن یک بیستم آمریکا یک نهم هندوستان یک و نیم برابر بریتانیا و چیزی کمتر از یک چهارم ایران است.

ژاپن مجموعه جزایری است که با طول زیاد از شمال به جنوب کشیده شده‌ است به همین خاطر آب و هوای مناطق گوناگون آن به شدت با یکدیگر مغایرت دارند و نیز دارای چهار فصل در سال است. 

مجمع الجزایر ژاپن بر روی محور تقریبی شمال جنوب تا ۳۰۰۰ کیلومتر دزفول چت امتداد یافته‌ است و به دلیل گستردگی طولی بسیار زیاد از تنوع آب و هوایی بسیار زیادی نیز برخوردار است.

با وجود اینکه تمامی کشور معتدل است شمال آن زمستانهایسرد و طولانی و پربرفدارد در حالی که جنوب آن تابستان های بسیار گرم و زمستان‌ های معتدلی دارد. میزان بارندگی در ژاپن به‌ طور متوسط سالیانه ۱۸۰۰ میلی‌متر می‌باشد.

چت روم – چت فارسی – میهن چت – چت روم میهن

ژاپن کاملا در آب محصور شده‌است وجود اقیانوس سبب شده‌ است که در رژیم غذایی و اقتصاد مردم ژاپن ماهی نقش مهمی داشته باشد بیشترین سرانه مصرف ماهی در جهان از این رو ژاپن دارای مقام اول دنیا در زمینه شیلات است با این حال به دلیل اینکه محصولات دریایی مهم‌ ترین ماده غذایی مردم ژاپن را تشکیل می‌دهد از این لحاظ نیز کشور با کمبود و مشکل روبرو است به‌ طوری‌که اکنون شیلات و مواد غذایی بعد از نفت خام دومین اقلام وارداتی ژاپن را تشکیل می‌دهند.

 رشته کوه‌های آتشفشانی ژاپن اغلب دارای چشمه‌ های آب گرم طبیعی هستند این کشور در تابستان و پاییز اغلب شاهدگرد بادهای عظیم و توفانهای شدید گرمسیری است به دلیل مجاورت با اقیانوس زلزله‌ های شدید زیرآبی میتوانند در آنجا امواج عظیم و جذر و مدی ویرانگر به نام سونامی ایجاد کنند.

در ژاپن بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ گونه گیاهی وجود دارد,در فرهنگ ژاپنی برخی گیاهان دارای معانی نمادینی هستند به عنوان مثال شکوفه‌ های گیلاس یا ساکورا نمایانگر زیبایی کوتاه مدت و درخت کاج یا ماتسو نماد عمر طولانی است. در غذاهای ژاپنی نه تنها از میوه‌ها و حبوبات بلکه حتی از برخی از گلها و برگها نیز استفاده می‌شود تأثیر زیبایی گیاهان در هنر گل‌ آرایی کیش چت به سبک ژاپنی که ایکه‌ بانا نامیده میشود و نیز در نقاشی بافندگی سفالگری و ظروف و وسایلی که با لاک مخصوص رنگ‌آمیزی می‌شوند دیده می‌شود. ژاپنی‌ها از گیاهان در داروسازی رنگرزی منسوجات ساخت کاغذ و ابزار نیز استفاده می‌کنند.

ژاپن دارای حیات وحشی بسیار منحصربه‌ فرد است و برخی از گونه‌های دارکوب قرقاول سنجاقک خرچنگ کوسه ماهی حلزون فلش چت سمندر و پستانداران دریایی ژاپن در هیچ جای دیگری یافت نمی‌شوند.

با وجود این همه تنوع و گوناگونی، تنها ۱۱۸ نوع پستاندار فلش چت وحشی زمینی سمنان چت در ژاپن زندگی میکنند که بیشتر آن‌ ها جوندگان کوچکند حیواناتی مثل خرس گوزن گراز سنجاب‌ های پرنده خفاش  میمون و نوعی راکون به نام سگ راکون از جمله گونه‌ های حیات وحش ژاپن هستند.

جمعیت ژاپن بر اساس برآورد انجام شده توسط اداره آمار این کشور در سال ۲۰۱۹ در حدود ۱۲۶۸۵۴۷۴۵ نفر تخمین زده شده‌ است، که ۱/۸۳% از جمعیت جهان را شامل می‌شود از نظر نسبت جمعیتی از این رقم حدود ۶۲ میلیون نفر آنان را مردان و حدود ۶۵/۵ میلیون نفر از آنان را زنان تشکیل داده‌اند.

 تراکم جمعیت در این کشور ۳۴۲ نفر و شاخص امید به زندگی در مردان ۷۲/۶۴ و در زنان ۸۶/۳۹ می‌باشد. میزان مرگ و میر در اطفال 3/7 در هر هزار تولد میباشد. نرخ رشد جمعیت در کشور ژاپن در حدود ۳% درصد بوده‌ است

براساس آمار ترکیب نژادی مردم ژاپن بدین شرح است

بر اساس آخرین سرشماریها 23% جمعیت ژاپن را افراد ۶۵ سال و بالاتر تشکیل میدهند که این امر موجب شده ژاپن پیرترین ساختار جمعیتی جهان را داشته باشد

زبان مردم ژاپن ژاپنی است این زبان اگرچه بسیاری لغات را از زبان چینی گرفته‌ است ولی با این وجود با زبان چینی هم‌ ریشه نبوده و کاملا متفاوت هستند زبان ژاپنی زبانی از شاخه ژاپنیک و از خانواده  زبان‌ های آلتایی است و تنها زبان کره‌ ای را میتوان به آن نزدیک دانست ) فلش چت (

مجمع الجزایر ژاپن با اینکه از نظر وسعت کشور کوچکی است اما از موقعیت کرمان چت استراتژیک و مهمی برخوردار است مجاورت آن با روسیه از مهم‌ ترین عناصر جغرافیای سیاسی ژاپن به ویژه پس ازجنگ دوم جهانی است.

از طرف دیگر این کشور بر سر راه کوتاه‌ ترین و مهم‌ترین خطوط مواصلاتی بین آمریکای شمالی و خاور آسیا در اقیانوس آرام  قرار گرفته‌ است و کشتی‌ هایی که از سواحل غربیایالات متحده به مقصد چین هنگ کنگ و کشورهای جنوب شرقی آسیا حرکت می‌کنند معمولا در بنادر آن پهلو میگیرند. به این جهت ژاپن حائلی است بین اقیانوس آرام و کشورهای روسیه و چی. گرچه گفته می‌شود

نخستین انسان‌ ها بیش از ده هزار سال قبل در شبه جزیره ژاپن سکونت داشته‌ اند اما خاستگاه واقعی مردمان امروز ژاپن هنوز ناشناخته‌ است آغاز تاریخ ژاپن با مردمانی از نژاد آینو و مغول به سده‌ های پیش از میلاد مسیح بازمیگردد و از آن زمان تاکنون تنها یک سلسله امپراتوری فلش چت بر این سرزمین فرمانروایی کرده‌ است. به‌ طور کلی میتوان تاریخ ژاپن را به چهار دوره تقسیم کرد:

کشت برنج و استفاده از ابزار فلزی حداقل از سیصد سال قبل از میلاد مسیح در ژاپن آغاز شد سیستم حکومتی متمرکز بر امپراتور بین قرن‌ های چهارم و هفتم با پایتختی که در استان امروزی نارا قرار داشته بسط و توسعه یافت آغاز بهار سال ۶۶۰ پیش از میلاد هم‌زمان بود با مراسم ایران چت تاج‌ گذاری امپراتورجیمو تنو در یاماتو استان کنونی نارا او نخستین امپراتور ژاپن بود مورخان آن را آغاز امپراتوری ژاپن میدانند. در این دوره آئین بودائی در این سرزمین رخنه کرد و به سرعت انتشار یافت

اصلی‌ ترین عامل پیشرفت آن تبلیغات غیر آزارنده و مسالمت‌ آمیز پرهیزکاری و اطاعت و انقیاد نسبت به حکومت بود.

هم‌زمان با به سلطنت رسیدن امپراتریس سویکو نایب السلطنه او موسوم به امیر شوتوکو_تیشی که مدت ۲۹ سال ۶۲۱-۵۹۲م زمامدار واقعی ژاپن بود فلش چت

کوشش بسیاری در ترویج آیین بودا انجام داد و به دستور وی معابد بسیاری در سرتاسر ژاپن ساخته شد کوشش او در این زمینه بحدی بود که به او لقب آشوکای ژاپن دادند. فلش چت

در سال ۶۴۵ میلادی شورش عظیمی در ژاپن رخ داد که در تاریخ مینو چت این کشور به نام اصلاح بزرگ از آن یاد می‌شود دو تن از شورشیان به نام باسامی کامتاری و امیر ناکا قدرت را قبضه کردند و سرانجام ناکا تحت عنوان سلطان تنجی به سلطنت رسید و عامل ایجاد وحدت در سراسر کشور گردید.

چت میهن - میهن چت - فارسی چت - فلش چت - پرشین چت - چت روم فارسی - چت پرشین
چت میهن – میهن چت – فارسی چت – فلش چت – پرشین چت – چت روم فارسی – چت پرشین

وی بر خلاف گذشته که امپراتور فقط ریاست قبایل را بر عهده داشت حکومت را مرکزیت قدرت کشور گردانید و این قدرت تمامیت‌ خواهی را در سراسر امپراتوری برقرار کرد.

به حکم وی حکام ایالات و ولایات موظف به پرداخت خراج سالانه شدند. بدین ترتیب دوره سیاسی تاریخ ژاپن سپری گردید و دوره امپراتوری آغاز شد.

فرهنگ بودایی با نفوذ قوی چین در قرن هشتم رشد و شکوفایی یافت سپس پایتخت به شهر کنونی کیوتو یعنی جایی که قواعد اشراف سالاری در مدتی مدید در آن تداوم داشت انتقال یافت. افسانه گنجی The Tale of Genji که گفته می‌شود کهن‌ ترین رمان جهان است در این محدوده زمانی نگاشته شده‌است

سلطان تنجی را باید بنیادگذار این دوره ژاپن دانست وی امپراتوری بسیار مقتدر بود، شهر کیوتو پایتخت ژاپن در دوره امپراتوری او به عظمت رسید همچنین برخی از پادشاهان این دوره بعلت گرایش به آئین بودا و تعصب در اوا چت این دین دست از زندگی مجلل و اشرافی خود برداشتند.

در این دوره هم‌ زمان با قدرت گرفتن کشور چین فرهنگ و هنر این کشور نفوذ بسیاری در ژاپن پیدا کرد ژاپن در این دوره بسرعت رو به ترقی نهاد. تمول بسیار موجب فساد و هرج و مرج گردید.

بی‌عدالتی دزدی و راهزنی افزایش یافت خاندان‌های بزرگ نیز، امپراتوری را آلت دست خود کردند و علنا قدرت از امپراتور خلع گردید به این ترتیب حکومت امپراتوری جای خود را به حکومت شوگونی داد.

طبقه جنگجویان سامورایی‌ها به تدریج نیرومند شد و حدودا در پایان سده دوازدهم به قدرت رسید. سدهدوازدهم هم‌زمان بود با آغاز دوره ملوک الطوایفی در ژاپن هم‌زمان امپراتوری رو به افول نهاد و شگون‌ها لقب موروثی دیکتاتورهای نظامی ژاپن که از ۱۱۹۲ تا ۱۸۶۷ م به رغم وجود امپراتور عملا بر آن کشور حکومت میکردند که به معنی سردار یا سرداران است تا نیمه اول سده نوزدهم حکومت مستبدانه خود را بر ژاپن ادامه دادند.

اولین شُوگون میناموتونو یوریتومو بود پس از وی خاندان هوجو قدرت میانه چت را در دست گرفتند خاندان هوجو در جدال بر سر قدرت حاکمیت را به خاندان آشیکاگا واگذار کرد. در سال ۱۵۷۳ م سه فرد خاندان آشیکاگا و شوگون‌ سالاری آشیکاگا را برانداختند. نام یکی از سه تن که موفق شد حکومت شوگونی را تشکیل دهد توکوگاوا ایه‌ یاسو بود. فلش چت

فلش چت – چت فلش – یاهو چت – میهن چت – چت روم فارسی

شوگون‌ سالاری توکوگاوا با پایتخت خود در ادو توکیوی کنونی در اوایل قرن هفدهم بنیاد نهاده شد دوره ادو شاهد رشد قابل توجهی اقتصادی از جمله اوج‌ گیری کشاورزی گسترش شبکه‌ های تجارت داخلی در امتداد جاده‌ها رودخانه‌ها و دریاها رشد اصناف تجاری و شبکه‌ های تولید محصولات چت باران پیشاصنعتی و ظهور سیستم کارگزاران برنج که در جهان از اولین بازارهای معاملاتی نسل آتی بود .

 حکومت ادو سیاست انزوای ملی را به منظور محدودیت روابط با کشورهای پرشین چت خارجی اختیار نمود  حکومت پر قدرت آنان تا سال ۱۸۶۸ ادامه داشت. در این دوره آیین مسیحی در ژاپن اشاعه پیدا کرد و مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت. نارضایتی و اعتراضات مردم نسبت به حکومت در این دوران باعث شد خاندان توکوگاوا که عامل این نا آرامی‌ها را تحریک بیگانگان مسیحی می‌دانست دست به قلع و قمع آن‌ها بزند و دروازه‌ های مملکت را بروی پرتغالی‌ ها ببندد و ژاپن به بیش از دو قرن انزوای خود خواسته فرورفت فلش چت

خاندان توکوگاوا در سده نوزده میلادی نفوذ و قدرت خود را در ژاپن از دست داد سرانجام تحولات با ورود آمریکایی‌ها به ژاپن روند دیگری پیدا کرد.

در سال ۱۸۵۴ م دریادار متیو سی پری با چهارکشتی توپدار به آب‌های ژاپن وارد شد و به دولت امپراتوری پیغام داد باید بنادر خود را بگشایند و با آنان روابط سیاسی بر قرار کنند.

حکومت شگونی ژاپن که در نیروی دریایی خود توان مقابله چت پرشین را ندید سرانجام مجبور به امضای عهدنامه کاناگاوا شد این اولین معاهده ژاپن با یک کشور خارجی بود ورود خارجی‌ها و انقلاب 1868 معروف به انقلاب میجی مردم ژاپن را از خواب انزوا بدر آورد ورودمتیو سی. پری ناخدا پری به ژاپن در سال ۱۸۵۳ به نحوی مؤثر سیاست درهای بسته را خاتمه داد.فلش چت

با استعفای شوگون از قدرت در سال ۱۸۶۷ معروف به دوره بازگشت میجی قدرت مجددا به امپراتور انتقال یافت با از سرگیری اداره امور حکومتی دولت جدید ذیل امپراتور میجی سیاست گذاری‌های غربگرایانه از جمله بنیاد نهادن سیستم کابینه‌ای تدوین قانون اساسی اصلاح سیستم حکومت محلی و سامانه آموزشی نوین را ترویج داد. فرهنگ غربی ذیل سیاست بهبود رفاه ملی و قدرت نظامی فعالانه رواج یافت

 وی پایتخت را از کیوتو به توکیو که به معنای پایتخت شرقی است انتقال داد در دوره امپراتوری او که تا سال 1912 ادامه داشت و دوره میجی خوانده می‌شود اصلاحات بسیاری در ساختار اداری حکومتی و نظامی صورت گرفت چنان‌ که در آغاز قرن بیستم ژاپن به سرعت صنعتی گردید و در آستانه تبدیل به قدرتی جهانی بود.sاز مرگ امپراتور میجی در ۱۹۱۲ امپراتوری ژاپن چت اصفهان به قدرتی سلطه‌جو در منطقه تبدیل گشت و بعد از مجادله بر سر کره توانست چین را در جنگ نخست چین و ژاپن، شکست دهد ۱۸۹۴ تا ۱۸۹۵ وپورت آرتور و تایوان را به تصرف خود درآورد.

پس از طرف دیگر با غلبه بر روسیه در زمین و دریا 1904 تا ۱۹۰۵ اروپا را شگفت زده کرد این شکست موجب انقلاب ۱۹۰۵ م روسیه گردید در ۱۹۱۴ ژاپن تا اندازه‌ ای به این دلیل که در مقام قدرت جهانی بزرگی پذیرفته شود ضد آلمان وارد جنگ جهانی اول شد.

در این زمان افکار عمومی در ژاپن از لحاظ عقیده سیاسی به دو گروه تقسیم میشد عده‌ ای که آزادی خواه بودند و به هیچ‌ وجه میل نداشتند که کشورشان با نیروی نظامی و قوه قهریه به اشغال ممالک دیگر بپردازد و دسته دومی که معتقد بودند که جزایر ژاپن برای ملت پیشرفته و مترقی ژاپن کافی نیست بلکه باید با تسخیر سرزمین‌ های دیگر بر وسعت ژاپن افزود

فلش چت ، میهن چت ، فارسی چت ، چت روم فارسی ، چت فلش ، چت پرشین
فلش چت یکی از قدیمی ترین چت روم های ایرانی

 با این حال، ژاپن به غیر از چند جزیره متعلق به آلمان در اقیانوس آرام چیز زیادی به دست نیاورد و با سرخوردگی دریافت که قدرت‌های بزرگ ظاهرا با این کشور به صورت هم‌ تراز رفتار نمی‌کنند.

پس از جنگ جهانی اول و شکست آلمان ژاپنی‌ها برای صنعتی چت روم تبریز شدن و تبدیل به یک ابرقدرت منطقه‌ ای تلاش زیادی را مصروف داشتند و با گرفتن دانش فنی از آلمان، و دیگر کشورهای اروپایی به سرعت تبدیل به یک قدرت منطقه‌ ای از لحاظ اقتصادی نظامی گردید.

بحران اقتصادی و فروپاشی تجارت جهانی در ۱۹۲۹ م که تجارت ابریشم ژاپن را دستخوش فنا کرده بود بنفع طرفداران قدرت نظامی تمام گردید ژاپنی‌ها دو سال بعد ۱۹۳۱ م منچوری چین را اشغال کردند. آن‌ها در ۱۹۳۹ م به هندوچین تاختند و بر این خطه دست یافتند. فلش چت

در ۲۵ نوامبر ۱۹۳۶ میلادی پیمان ضد کمینترن بین آلمان نازی و ژاپن منعقد گردید و به موجب آن طرفین متعهد گردیدند مشترکانه علیه کمونیسم بین‌الملل مبارزه کنند یک سال بعد ایتالیا نیز به این پیمان شلوغ چت پیوست و رسما محور برلین توکیو رم شکل گرفت

 در ۱۹۴۱م که دو سال از جنگ جهانی دوم میگذشت، دولت‌های آلمان ایتالیا و ژاپن متحد شدند تا نیروهای خود را علیه متفقین به کار اندازند ژاپن بدون اعلام قبلی به پرل هاربر در هاوایی حمله کرد و خسارت شدیدی به آمریکا وارد ساخت.

این اقدام ژاپن موجب گردید تا ایالات متحده با تمام نیروی خود شیراز چت وارد جنگ گردد ژاپنی‌ها بعد از پرل هاربر بهاندونزی و سنگاپور حمله کردند و پیروزی‌ های درخشانی بدست آوردند، اما نتایج جنگ در اروپا به ضرر متحدین تمام شد و آلمان هیتلری در ۱۹۴۵م سقوط کرد.فلش چت

پیشرفت پرشتاب نظامی ژاپن در سرتاسر شمال شرق آسیا و اقیانوس آرام متوقف شد و ایالات متحده با توافق شوروی سابق با پرتاب دو بمب اتمیدر شهرهای هیروشیما و ناگازاکی ژاپن را وادار به تسلیم کرد و به این ترتیب برای ژاپن جنگ دوم جهانی با شکستی فاجعه‌ آمیز و وحشت جنگ اتمی به پایان رسید.فلش چت

دولت ژاپن به دستور امپراتور هیروهیتو در ۱۴ اوت ۱۹۴۵م بدون قید و شرط تسلیم متفقین شد ۵۰۰۰ افسر ژاپنی پس از قرائت بیانیه تسلیم هاراکیری کردند.فلش چت

ژاپن تمامی متصرفات خود در اقیانوس آرام از جمله کشور کره را از دست داد طی کنفرانس یالتا در فوریه سال ۱۹۴۵ ژاپن جزایر کوریل و جزیره ساخالین را از دست داد اداره امور نظامی منچوری نیز بدولت جماهیر شوروی پریسا چت واگذار شد ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم صدمات فراوانی دید و در اواخر جنگ به چنان وضعی دچار شد که بسیاری از تحلیل‌ گران در توصیف آن عبارت به کلی ویران شده را به کار بردند.

بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی دو عملیات اتمی بودند که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن رئیس‌جمهور وقت آمریکا علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفتند.

در این دو عملیات دو بمب اتمی به فاصله ۳ روز بر روی شهرهای مشهد چت هیروشیما و ناگازاکی انداخته شد که باعث ویرانی و کشتار گسترده شهروندان این دو شهر گردید. حدود ۲۲۰۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر بلا فاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند.فلش چت

جنگ از مردم ژاپن بیش از دو میلیون قربانی گرفت حدود چهل درصد شهرهای آن به ویرانه مبدل گردید .تأسیسات صنعتی و تولیدی تخریب و نابود شد مزارع سوخت سررشته کشت و زرع و کار و تولید از هم گسیخت اقتصاد کشور فلج شد و سرانجام چیزی جز سرزمینی ویران و مردمی بیکار و گرسنه بر جای نماند.

با این همه مردم ژاپن خیلی زود بر بهت و گیجی خود فایق آمدند و شروع به خودسازی و نوسازی کشور کردند. از آنجا که بلافاصله پس از جنگ در قانون اساسی خود به صلح‌ دوستی و مجاهدت در راه حفظ و استقرار صلحی پایدار و جهانی تأکید ورزیدند ارتش را به کلی منحل کردند لذا افراد نظامی نیز به سایر مردم پیوستند و به سازندگی کشوری مشغول شدند که از لحاظ منابع طبیعی یکی از فقیرترین کشورهای جهان است. 

اشغال کشور از سوی متفقین ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۲ نظام سیاسی کشور را تبدیل به نظامی دموکراتیک کرد و همچنین احیای شگفت‌ انگیز اقتصادی را بر اساس سیاست فعال صادرات آغاز ساخت.فلش چت

http://mihanw.ir/

آیین شینتوـکه با ملی‌گرایی افراطی همسان شده بود به صورت دین رسمی کنار گذاشته شد و در همین خلال جریانی به نام نهضت آموزش پدید آمد که طی آن کشور گروهی از افراد مستعد را به منظور کسب و آموزش تخصص راهی کشورهای پیشرفته جهان ساخت. فلش چت

چت روم فلش - فلش  چت - میهن چت - چت - چت روم - چت روم میهن - چت روم پرشین - چت فلش
چت روم فلش – فلش چت – میهن چت – چت – چت روم – چت روم میهن – چت روم پرشین – چت فلش

چت – چت روم – چت فارسی – پرشین چت – چت پرشین

ژاپن بعد از جنگ به اشغال نیروهای نظامی ایالات متحده درآمد. دو سال بعد از جنگ جهانی دوم در ۱۹۴۷ م قانون اساسی ژاپن به تصویب رسید.

ژاپن پس از رهایی از جنگ سیاست مسالمت‌ آمیز در پیش گرفت و در ۱۹۵۶م به عضویت سازمان ملل متحد درآمد اقتصاد این کشور بار دیگر تنها چند سال پس از پایان جنگ و در دهه ۱۹۶۰ م با رشد متوسط ۱۰٪ در سال به بال اترین نرخ رشد اقتصادی در بین تمامی کشورهای درگیر جنگ رسید و این کشور به یکی از بزرگترین قدرت‌های اقتصادی جهان تبدیل گردید و در عرصه فناوری پیشتاز شد در ۱۹۸۸ ژاپن با پیشی گرفتن از آمریکا تبدیل به بزرگ‌ترین کشور تأمین‌ کننده اعتبار در جهان شد

هم‌اکنون نیز ژاپن دارای سومین اقتصاد برتر جهان بعد از آمریکا و چین می‌باشد. در ۸ ژانویه ۱۹۸۹ یک روز پس از مرگ امپراتور هیروهیتو آکی‌هیتو پسر او جانشین چتروم وی شد. عرصه سیاست ژاپن تحت سلطه لیبرال دموکرات‌ها است که به رغم رسوایی‌های مالی از ۱۹۵۵ قدرت را در دست دارند.

بعد از پایان جنگ جهانی دوم در اوت 1945 ژاپن، گام نهادن در راه تبدیل به کشوری دموکراتیک را آغاز نمود.

 قانون اساسی ژاپن که از سال ۱۹۴۷ لازم‌ الاجرا بوده بر سه اصل استوار است حاکمیت مردمی احترام برای حقوق اولیه انسان و کناره‌گیری از جنگ قانون اساسی همچنین استقلال سه شاخه مقننه مجریه و قضائیه را تصریح نموده‌ است.

ژاپن یک کشور امپراتوری است حکومت در آن به صورت سیستم پارلمانی مشابه با بریتانیا می‌باشد که در حقیقت نخست‌ وزیر آن را اداره میکند.

امپراطور یک نماد و وحدت ملی است و در رابطه با امور حکومتی قدرتی ندارد ارم چت تمامی کارهای امپراتور در رابطه با امور کشوری براساس توصیه‌ ها و تصویب کابینه صورت میگیرد. با این حال امپراتور به عنوان رئیس کشور در مناسبت‌های سیاسی تأثیرگذار است امپراتور کنونی ژاپن ناروهیتو در سال۲۰۱۹ به عنوان یکصدو بیست و ششمین امپراتور به تخت نشست.

نهاد قانون‌ گذار این کشور که دایت ملی نام دارد دومجلسی بوده و از مجلس نمایندگان و مجلس مشاوران سنا تشکیل شده‌است.

مجلس نمایندگان ۴۸۰ عضو دارد که با رای مردم برای چت روم شما دوره‌ های چهار ساله انتخاب می‌شوند. اعضای مجلس مشاوران ۲۴۲ نفر هستند که با رأی مردم برای دوره‌ ای شش ساله انتخاب می‌شوند.

نخست‌ وزیر ژاپن رئیس دولت در ژاپن است که حکمش به وسیله امپراتور تنفیذ می‌شود. ذیل رهبری نخست‌وزیر ۱۲  وزارتخانه وجود دارد؛ که عبارتند ازفلش چت

وزارتدادگستری – دارایی – بهداشت و رفاه- بازرگانی و صنعت – پست و ارتباطات- ساختمان – امور خارجه – آموزش ژاپن علوم و فرهنگ ژاپن – کشاورزی ، جنگلداری ، ماهیگیری – حمل و نقل – کار و کشور

سیستم حکومتی ژاپن بر اساس فعالیت احزاب سیاسی قرار داشته و احزاب سیاسی نقش تعیین‌ کننده‌ ای در صحنه سیاست کشور دارند.

در شرایط کنونی مهم‌ ترین احزاب سیاسی فعال عبارتند از حزب لیبرال دموکرات حزب دموکراتیک ژاپن حزب کومه جدید حزب کمونیست ژاپن حزب سوسیال دموکرات. حزب لیبرال دموکرات مهم‌ ترین حزب سیاسی در ژاپن است.

چت پرشین - فلش چت - میهن چت - میهن چتی - الوچه چت - کرج چت - تهران چت
ناز چت – پرشین چت یکی از بهترین چت روم های ایرانی – فارسی چت – چت فارسی

در ژاپن ۴۷ استان و تعداد کل ۱۸۰۰  شهر کوچک و بزرگ و روستا وجود دارد آوریل ۲۰۰۷ هر شهرداری واجد شورا می‌باشد.

 فرمانداران استانی و شهردارانبا رأی مردمی انتخاب می‌شوند دولت محلی نسبت به دولت مرکزی واجد سیستم دموکراسی بی‌ واسطه‌ تری میباشد.

دیوان عالی کشور بالاترین ارکان قوه قضائیه است این دیوان عسل چت متشکل از ۱۵ نفر قاضی است که توسط ریاست دیوان اداره می‌گردد. ۲۰ دادگاه بخش- از عمومی‌ ترین دادگاه‌های کشور به‌شمار می‌آیند و در تمام کشور ۵۰ دادگاه بخش در مراکز استان‌های ۴۷ گانه مستقر هستند. در این دادگاه‌ ها به پرونده‌های حقوقی و جزایی به‌ طور مشترک رسیدگی میشود.

کشور ژاپن در سال ۲۰۱۰ سومین قدرت اقتصادی دنیا پس از آمریکا و چین بوده و در آسیا نیز رتبه دوم را از این لحاظ داراست این کشور دارای منابع طبیعی خیلی محدودی است و فارسی چت اکثر جزایر و خاک آن کوهستانی و آتشفشانی است ولی با همکاری‌های دولت در بخش صنعت و نیز سرمایه‌گذاری گسترده در فناوری‌های پیشرفته ژاپن به عنوان یکی از پیشگامان عمده در صنعت و تکنولوژی دنیا شناخته شده‌ است.

صادرات بخش عمده‌ای از درآمدهای اقتصادی ژاپن را تشکیل می‌دهد و آمریکا با ۲۲.۷% چین با ۱۳% و کره جنوبی با ۷۸% عمده‌ترین شرکا ی تجاری این کشور هستند.

محصولات صادراتی عمدهٔ ژاپن شامل تجهیزات حمل و نقل اتومبیل،چت مهگل صنایع الکترونیک ماشین آلات الکتریکی و صنایع شیمیایی هستند در بخش صنایع ژاپن به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در زمینه تولید اتومبیل تجهیزات الکترونیکی ماشین ابزار فولاد و فلزات غیر آهنی کشتی سازی، صنایع شیمیایی و نساجی و نیز صنایع غذایی فرآوری شده به‌ شمار می‌آید.فلش چت

این کشور دارای تعداد زیادی شرکت بین‌المللی با نام‌های تجاری معتبری همچون تویوتا  میتسوبیشی هوندا سونی نیسان نینتندو و کانن است.فلش چت

بنا به گزارش صندوق بین‌المللی پول در اواسط آوریل ۲۰۰۶ ژاپن با رشد اقتصادی ۲/۸ درصد پیش‌بینی شده برای سال ۲۰۰۶ همردیف کشورهای غربی و در مقام بالا قرار دارد.

چنین نتیجه‌ ای حاصل صادرات به کشورهای در حال توسعه مانند چین که رشدش به ۹/۵% رسیده طرح دولتی و بی‌سابقه قانون مند سازی سطح بالای تحقیق و توسعه سرمایه‌ گذاری بر روی آموزش و همچنین تعدیل نسبی ارزش دادن به سهام داران است.

چت - چت روم - چتروم قدیمی  - فلش چت - قدیمی  چت - میهن چت
چت – چت روم – چتروم قدیمی – فلش چت – قدیمی چت – میهن چت

ژاپن رشد اقتصادی بالایی را در دهه‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ تجربه کرده‌است. رشد ژاپن در دهه ۱۹۶۰ به‌طور میانگین ۱۰٪ در دهه ۱۹۷۰ به‌طور متوسط ۵٪، و در دهه ۱۹۸۰ به‌طور میانگین ۴٪ رشد داشت. رشد اقتصادی ژاپن در دو دهه اخیر به شدت کاهش یافته‌است به‌طوری‌که ناز چت در دهه ۱۹۹۰ به‌طور میانگین ۱.۵٪ بوده‌ است.

تلاش‌های دولت ژاپن برای ایجاد رشد اقتصادی در این دو دهه عمدتاً با شکست مواجه شده و رشد اقتصادی ژاپن همچنان پایین است.

چت تهران – تهران چت – چت کرج – ناز چت – میهن چت

آمریکا در ابتدای راه در اوت ۱۹۴۵ پس از یکسری بمباران سراسری و بالاخره بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را به تسلیم واداشت. پس از این شکست ژاپن چت نازنین با بیش از ۱۳ میلیون نفر بیکار مواجه بود و کمبود مواد غذایی به شدت احساس می‌شد.

تورم در حدی بود که حقوق افراد مکفی مخارج جاری نبود و افراد برای سیر کردن شکم خود اقدام به فروش دارایی خود کرده بودند.فلش چت

برای کالاهی ضروری بازار سیاه درست شده بود و قیمت‌ها ۳۰ تا ۶۰ برابر قیمت رسمی دولت بود در مورد برنج این رقم به ۱۵۰ برابر نیز رسیده بود. فلش چت

جنگ برای ژاپن به جز ۸ میلیون نفر کشته و زخمی به بهای ویرانی ۲۵٪ از دارایی‌ های غیرنظامی و نابودی ۴۱.۵٪ از ثروت ملی تمام شد. ژاپن بازسازی شده با داشتن ۳%از خاک کره زمین توانسته ۲۴% از تولید جهانی را به خود اختصاص دهد. این کشور به رغم شهرنشینی متراکم غزل چت نسبتاً از جرم و جنایت به دور مانده‌است. نسبت سرقت در ژاپن در مقایسه با آمریکا چیزی کمتر از ۷% است.

پیشرفت اقتصادی ژاپن چنان چشم گیر بود که در مقطعی آمریکایی هارا به انتقاد از سخت کوشی، کم مصرفی و حجم کلان پس‌انداز ژاپنی‌ها واداشت!. عوامل رشد آنچه تصویر ویران ژاپن ۱۹۴۵ به ژاپن ابرقدرت اقتصاد امروز مبدل کرده‌است، فرایندی است که عده‌ای آن را معجزه اقتصادی نامیده‌اند.

لیکن این معجزه واقعیت آموزنده برای کشورهایی است که هنوز خود را در کاغذ بازی غرق کرده‌اند. تقدس سرزمین به شکل افراطی اش تا برتری نژادی ژاپنی‌ها هم کشیده شده بود. دولت ژاپن آئین شینتو را به نقطهٔ قوت مردم تبدیل کرده بودفلش چت

در سال ۱۹۱۳ به منظور تجمع تمامی افراد وگروه‌ها طی تبلیغات وسیع اعلام کرد که شینتو یک نهاد ملی با هویت تاریخی و معنوی است و هرکس بدون توجه به ایدئولوژی و مرامش به عنوان یک وظیفه میهنی و نشانه‌ ای از وفاداری و صداقتش به میهن، باید در معابد شینتو حضور یابد.فلش چت

چت یاهو - یاهو چت - چت فلش - فلش  چت - میهن چت - چت - چتروم فارسی - چت ایرانی - ایران چت
چت یاهو – یاهو چت – چت فلش – فلش چت – میهن چت – چت – چتروم فارسی – چت ایرانی – ایران چت

در ساختار مدیریتی ژاپن زمانی که همه کشورها با شور و اشتیاق فراوان اقدام به برگزاری دوره‌ ای مدیریت MBA میکردند مکتبی را با عنوان مکتب مدیریت ژاپنی به وجود آورد.

فرهنگ ژاپن طی هزاران سال از دوره جومون تا به امروز در حال تکامل بوده فرهنگ معاصر ژاپن بسیار از آسیا، اروپا و آمریکای شمالی تأثیر پذیرفت ‌است و در بین نفوذ چت نگین فرهنگ چینی پر رنگ‌ تر است.

ساکنان ژاپن دوره‌های طولانی انزوا را سپری کرده‌اند، ورود کشتی‌های غربی در قرن ۱۶ و ۱۹ میلادی و آشنایی مردم ژاپن با ادیان مختلف همچون مسیحیت عصری جدید را برای این کشور پدیدآورد که تغییرات فرهنگی و سنت‌شکنی‌های بعد از آن خالی از لطف نبود.

نخستین آثار ادبیات ژاپنی به‌ شدت تحت تأثیر ارتباطات فرهنگی با چین و ادبیات چینی سروده شدند این آثار به زبان چینی کلاسیک سروده میشدند.

 ادبیات هندی نیز با گسترش بودیسم در ژاپن بر ادبیات این کشور تأثیر گذاشت اما در نهایت هنگامی که نویسندگان ژاپنی شروع به نوشتن دربارهٔ ژاپن کردند توانستند سبک خاص خود را توسعه بخشند اما همچنان تأثیر ادبیات چینی و چینی کلاسیک را می‌شد تا پایان دورهٔ ادو در این آثار مشاهده کرد.فلش چت

از زمانی که ژاپن دروازه‌های خود را در سده ۱۹ میلادی به روی تجارت اهر چت و دیپلماسی با غرب باز کرد ادبیات شرق و غرب به شدت برهم تأثیر گذاشته‌اند و همچنان می‌گذارند.

موسیقی ژاپن غنی و متنوع است سازهایی چون کوتو و شامیسِن از سازهای اصیل ژاپن هستند  شامیسن که به سه‌تار ژاپنی شهرت‌دارد و معمولا همراه با سازهای دیگر نواخته می‌شود شامیسن در اصل در تئاترهای کابوکی و عروسکی دوره ادو کاربرد داشت.

کوتو نیز به سنتور ژاپنی معروف است که از چوب درختی به نام پائولونیا ساخته می‌شود و هر تار آن خرک متحرک جداگانه‌ ای دارد. این ساز را با زخمه‌هایی که به انگشتان اشاره میانی و شست دست راست متصل است می‌نوازند.

۳۳ جشنواره کشور ژاپن به عنوان میراث فرهنگی ناملموس چت روم یلدا یونسکو ثبت شده‌اند بعضی جشن‌ها و فستیوال‌ های ژاپنی ریشه چینی دارند ولی در طول زمان تغییر-فلش چت-فلش چت فلش چت یافته و با عادات مردم محلی درآمیخته‌اند.

فلش چت - چت روم شیراز - چت روم مشهد - مشهد چت - پرشین چت - فلش  چت - چت روم جنوب
فلش چت – چت روم شیراز – چت روم مشهد – مشهد چت – پرشین چت – فلش چت – چت روم جنوب

هانامی یا جشن شکوفه‌های گیلاس یکی از مراسم رایج در ژاپن است. هانامی در زبان ژاپنی به معنی دیدن گل‌هاست هانامی در هنگام شکوفایی شکوفه‌های ساکورا و با جمع شدن دوستان و بستگان به دور هم و گسترانیدن سفره در زیر درختان ساکورا برگزار میشود.

هانامی برای نخستین بار در دورهٔ نارا سال‌های ۷۱۰ تا ۷۹۴ میلادی و در بین اشراف مرسوم شده‌است. در ابتدا دیدن شکوفه‌های آلو که در ژاپن اومهنامیده می‌شود، مرسوم بود اما در دورهٔ هِی‌آن سال‌های ۷۹۴ تا ۱۱۸۵ میلادی شکوفه‌ های گیلاس جایگزین شکوفه‌های آلو شد. از اواسط دورهٔ ادوهانامی در بین عموم مردم رایج شد و امپراتور توکوگاوا یوشیمونه هشتمین امپراتور دورهٔ ادو جهت تشویق مردم و ترویج بیشتر هانامی دستور کاشت گستردهٔ درختان گیلاس را در سراسر کشور صادر کرد.

جشنواره برف ساپورو سالانه در شهر ساپورو برگزار می‌شود در این جشنواره که برجسته‌ ترین هنرمندان این کشور نیز حضور دارند مجسمه‌های مختلفی از جمله مجسمه بازیگران و هنرمندان و سایر افراد مشهور ساخته می‌شود.

در فوریه سال ۲۰۱۷ هم جشنواره ساپورو برگزار شد که مجسمه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در بین مجسمه‌های افراد مشهور دیده شد .

جشنواره تننو هر ساله ماه ژوئیه در شهر تسوشیما برگزار می‌شود بر اساس رسوم هر قایق به چهارصد فانوس مزین می‌شود و در طول رودخانه تننو پایین میاید.فلش چت

هیناماتسوری یا جشن عروسک‌ها یا جشن دختران یکی از جشن‌های رایج در کشور ژاپن است که به شکرگزاری رشد و سلامتی دختران اختصاص دارد

 این جشن هر ساله در روز سوم ماهمارس سومین ماه میلادی برگزار می‌شود.

اصفهان چت - شیراز  چت - تبریز  چت - ترک چت - چت روم اذربایجان
اصفهان چت – شیراز چت – تبریز چت – ترک چت – چت روم اذربایجان

در این جشن سکویی با یکپارچه قرمز پوشانده می‌شود تا مجموعه‌ای از عروسک‌های زینتی به نمایندگی از امپراتور ملکه، مسئولین، و نوازندگان در لباس سنتی دربار دوره هی‌ آن به نمایش گذاشته شود. نازی چت

جهت ورود به میهن چت میتوانید از فرم سمت راست صفحه اقدام به ورود نمایید فلش چت

چت روم فارسی