چت باران – باران چت – چت روم باران – چت روم فارسی

چت باران یکی از بهترین سایت های تفریحی فارسی زبانان میباشد همچنین این چت روم یکی از قسمت های سایت قدیمی میهن چت است از امکانات این سایت میتوان به ارسال متن در عمومی در خصوصی ، وبکم و چندین امکانات دیگر اشاره کرد همچنین شما میتوانید از لینک زیر یا فرم سمت راست صفحه برای ورود به این چت روم اقدام کنید.

جهت ورود به چت روم اینجا کلیک کنید

http://mihanw.ir/

فودنه، پودنه، چت باران پونه، فودنج یا فود از گیاهان خانواده نعنائیان است گیاهی است از سرده نعنا و تیره لب گلی‌ها و له شده برگ‌ها ی آن عطر نعنا دارد در زبان ترکی به آن یارپیزگفته می‌شود.

چت باران ، میهن چت ، چت فارسی ، فارسی چت ، چت ، چت روم ، چتروم
چت باران ، میهن چت ، چت فارسی ، فارسی چت ، چت ، چت روم

مصارف شناخته شده آن چت باران در آشپزی و شیرینی‌ پزی و در طب سنتی به عنوان آرام‌ بخش و مسکن و نیز در سقط جنین بکار می‌رود اسانس آن در صنعت عطر‌سازی کاربرد دارد و دارای ماده سمی پولِگون است.

چت باران – باران چت – چت روم باران – چت روم

فرهنگستان زبان فارسی این گیاه را خالواش و نعنا خالواش آواز چت نامیده و در توصیف آن آورده‌ است گونه‌ای نعنا به شکل خوابیده یا خیزان با ساقه‌ های متعدد و پوشیده از کرک‌های متراکم و گسترده پهنک برگ‌ ها تخم‌مرغی به طول ۵ تا ۲۰ میلی‌متر و حاشیهٔ صاف یا کم‌ و بیش اول چت دندانه‌ دار است و گل‌آذین آن دارای چرخه‌های کروی و گل‌های غالباً بنفش و به‌ندرت سفید است که با فاصله از یکدیگر و پرشما ر در محور برگ‌ ها و در طول ساقه قرار گرفته‌ اند.

در یونان باستان و در روم قدیم کاربرد داشته چت باران و یونانیان برای معطر کردن شراب از آن استفاده میکردند در کتاب آشپزی رومیان اِپیسوس این گیاه را به همراه فودنج کوهی و انجدان رومی و گشنیز در بسیاری از دستور های غذائی بکار می‌بردند. امروزه مصرف کمی در آشپزی دارد اهواز چت

چت روم - چت باران - چت فارسی - چتروم - میهن چت - فارسی چت - چت
چت باران قدیمی ترین چت روم و چت فارسی ایرانی

هرچند روغن پونه بسیار سمی است اما – چت باران – مصرف این گیاه به صورت تازه و خشک متداول است پرشین چت مهاجرین اولیه در آمریکا از پودر خشک شده آن برای دفع حشرات استفاده میکردند در تاریخچه انجمن سلطنتی لندن خاطرنشان شده‌است که این انجمن استفاده بدو چت از پونه را برای کشتن مار زنگی پیشنهاد داده‌است.

مصرف داروئی آن بیشتر برای خاصیت چت باران آرامبخشی و رفع سوءهاضمه و روان‌کننده عادت ماهانه، و گاهی برای تسریع سقط جنین بوده‌است.

 همچنین کاهش نفخ معده را نیز از خواص چت باران آن ذکر می‌کنند چت پرشین دم کرده برگ و گل آن در دل‌ درد و آنفلوآنزا مؤثر است.

اسانس پونه بسیار غلیظ و حتی در مقادیر کم سمی چت باران و کشنده است گزارش هایی از مرگ بیمارانی که بعل مختلف از اسانس غلیظ آن استفاده کرده‌اند وجود دارد کنگره آمریکا درخواست نموده‌است که استفاده آن برای زنان حامله منع شود

  • پونه از خانواده نعناع است و ترکیب اصلی موجود در این گیاه، اسانس روغنی فرار یا روغن منتول است.
  • به علاوه در اعضای این گیاه مقداری تانن،چت باران مواد رزینی و قند نیز وجود دارد و حاوی مقدار زیادی ویتامین است.
  • چت روم اصفهان
  • گیاه پونه در فصل گرما میروید اما سایه روشن را بهتر میتواند تحمل کند
  • این گیاه در خاک‌های مرطوب و غنی از مواد آلی مانند کود برگ به خوبی رشد می‌کند.

با گیاه پونه می‌توان یک دم کردهٔ گیاهی فوق‌العاده چت روم شیراز چت باران تهیه نمود برای تهیهٔ یک فنجان دم کرده این گیاه، یک قاشق غذاخوری سرخالی از برگ یا گل پونه تازه یا یک قاشق چای خوری برگ پونه خشک شده را در چای صاف کن درون یک لیوان ریخته و یک فنجان آب در حال جوش را روی چت روم تبریز آن بریزید اجازه دهید مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد و رنگ چای در بیاید اگر دوست داشتید میتوانید چت روم شمال آن را کمی شیرین کنید.

چت میهن - چت فارسی - میهن چت ، فارسی چت ، پرشین چت ، باران چت ، چت ناز
چت میهن – چت فارسی – میهن چت ، فارسی چت ، پرشین چت ، باران چت
  • دم کرده پونه
  • برگ‌ها و گل‌های پونه و همچنین ساقه‌ های چت باران آن میتوانند چت فارسی جایگزین مناسبی برای بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌ ها باشند این گیاه همچنین بادشکن معرق مدر و محرک نیز می‌باشد.
  • از دم کرده این گیاه برای درمان سرماخوردگی زکام، سردردها مشکلات گوارشی کم کردن تب خفیف تسکین گلودرد و برای بهبود نفخ شکم حالت تهوع دردهای قاعدگی و بی خوابی استفاده میشود.
  • پونه را به عنوان تحریک‌کننده تولید صفرا نیز می‌شناسند.
  • چت روم کرج
  • تزریق عصارهٔ پونه به موش‌های آزمایشگاهی نشان داد که این گیاه دارای خواص آرام بخشی خوبی است.
  • عصاره پونه دارای خاصیت تسکین دهنده درد نیز میباشد.
  • در محیط آزمایشگاه دیده شد که عصارهٔ پونه در مقابل ویروس تب خال ویروس آنفلوآنزا بیماری نیوکاسل و ویروس‌های مختلف دیگر فعال است.
  • پونه برای مقابله با بیماری‌ های زیر سودمند است چت باران
  • حالت تهوع و استفراغ
  • شما چت
  • مشکلات و ناراحتی‌های چت باران گوارشی به‌ طوری‌ که از ترش کردن معده جلوگیری میکند و برای هضم غذا و برطرف کردن سکسکه مفید است.
  • سرماخوردگی آنفلوآنزا آسم
  • سرفه و سیاه سرفه
  • گرفتگی بینی
  • با توجه به خواص ضد میکروبی که در عصاره و اسانس عسل چت پونه وجود دارد میتوان از این فراورده‌ها به عنوان جایگزین طبیعی برای آنتی‌ بیوتیک‌ ها استفاده کرد.

دم کرده پونه از ترکیب یک لیوان آب جوش با ۲ گرم چت باران برگ خشک شده پونه که به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دم کشیده و صاف شده حاصل میشود.

این دم کرده به‌ طور معمول ۲ تا ۳ فنجان در روز استفاده چت باران می‌شود و محدودیتی در طول درمان وجود ندارد.

از نظر ترکیبات ، فلش چت شیمیایی وجود اسانس روغنی فرار به مقدار ۵۲۵/۰–۴۵/۰ درصد در فودنج جبلی تأیید شده‌ است.

چت باران قدیمی ترین و بهترین چت روم ایرانی جهت ورود کلیک کنید
چت باران یکی از بهترین و قدیمی ترین چت روم های فارسی ایرانی میباشد کاتالیا چت

بررسی‌های دیگری نشان میدهد که اسانس روغنی چت باران موجود در فودنج جبلی در حدود ۵۰ درصد شامل تیمول است به علاوه ترکیب اسانس روغنی فرار آن دارای دی ال پینن دی پنتن لینالول مقداری بی سیکلیک سسکیترپن و تری سیکلیک سسکی ترپن میباشد.

عرقیات ترکیبی پودنه چیست ؟

گاهی می‌توان با کمترین ضرر و آسیبی به بدن برخی بیماری‌ها را درمان کرد. وقتی گلوی‌تان یک چت چرک می‌کند چه‌کار می‌کنید؟ دست به دامان کدام‌ یک از داروهای شیمیایی مخصوص عفونت و سرماخوردگی می‌شوید؟ ‌برای درمان جوش‌های چرکی چه؟ از کدام داروهای موضعی یا خوراکی شیمیایی استفاده می‌کنید؟ آیا می‌دانید برخی عفونت‌های سطحی و داخلی بدن را می‌توان با گیاهان دارویی درمان کرد. ناز چت در این بخش از میهن چت محصولی کاملا گیاهی برای رفع عفونت تنفسی، عفونت های داخلی معده و روده وضد اسهال به شما معرفی می شود. عرقیات ترکیبی پودنه هاله سبز محصول شرکت هاله سبز و حاوی عرق گیاهان پودنه، شیرین بیان، آویشن، ختمی، زنیان، کلپوره و … می‌باشد که برای درمان عفونت‌های تنفسی، عفونت‌های داخلی معده و روده موثر بوده و خاصیت آنتی باکتریال دارد.

برخی خواص گیاهان موجود در عرقیات ترکیبی پودنه

پودنه (پونه): در محیط آزمایشگاه دیده شد که عصارهٔ پونه نازنین چت در مقابل ویروس تب خال، ویروس آنفلوآنزا، بیماری نیوکاسل و ویروس‌های مختلف دیگر فعال است.

شیرین بیان: دارای خاصیت آنتی باکتریال مؤثر برای باکتری استرپتوکوکوسموتانس به عنوان یکی از پاتوژن های اصلی در تشکیل پلاک و پوسیدگی دندان می باشد.

آویشن : عرق آویشن در درمان عفونت‌ها و قارچ‌ها نگین چت و عفونت‌های روده‌ای موثر است.

باران چت بهترین و با کیفیت ترین چت روم ایرانی تحت نظارت شبانه روزی
باران چت بهترین چت روم ایرانی با نظارت شبانه روزی

گل ختمی: بیشترین خاصیت عرق گل ختمی برای درمان مشکلات تنفسی و برونشیت است. عرق گل ختمی برای درمان سرماخوردگی، گلودرد بسیار مفید است و در درمان مشکلات مرتبط با التهاب دستگاه گوارش موثر است.

زنیان: خواص دارویی عرق زنیان شامل ضد نفخ، ضد عفونی کننده قوی معده، ضد قارچ و انگل و ضد اسهال می باشد.

کلپوره: این گیاه ضد اسهال بوده و در رفع عفونت های دهان، لثه و لوزه ها موثر است.

موارد مصرف: رفع عفونت تنفسی، عفونت های داخلی معده و روده، ضد اسهال، انتی باکتریال

طریقه مصرف: روزی سه بار هر بار سه قاشق غذاخوری از یلدا چت محلول را در یک استکان اب ولرم حل کرده و یک ساعت قبل از غذا میل نمایید (مدت زمان مصرف تا رسیدن به نتیجه کامل)

موارد منع مصرف: زنان باردار و کودکان زیر ۴ سال

عوارض جانبی: تاکنون گزارشی نشده است.

تداخل دارویی: ندارد

غزل چت

پرهیزات: ماست و دوغ، ترشیجات، سرخ کردنی ها، تنقلات

توضیحات: عفونت های عمومی بدن معمولا از ورود مهگل چت ویروس ها یا باکتری های بیماری زا به بدن شروع می شود و شایع ترین آن ویروس سرما خوردگی می باشد. شیرین چت برای خارج نمودن اخلاط مخرب از بدن می توانید از پیزوشا هاله سبز استفاده نمایید.

چت باران یکی از چت روم قدیمی ایرانیان میباشد این چت روم یکی از قسمت های سایت میهن چت است که در سال ۱۳۸۶ تآسیس شده است شما میتوانید از لینک زیر وارد این چت روم شوید.

چت روم فارسی